Bag rattet i egen bil for første gang
Fra : Karl Ejnar Christens~

Dato : 07-11-01 23:05

Idag var Ulla så for første gang bag rattet i sin nye bil.

Sahva-folkene har savet forhøjningen væk i Ducatoen, og der skulle nu
afprøves, om hun kunne komme på plads bag rattet.
Der skulle dog lige saves lidt mere af vangerne, for at kørestolen kunne
komme helt ned i vandret. Sikke da en grim lyd, når de saver i en
splinterny bil. Men det skal jo være skidt før det kan blive godt.
Og godt det bliver det helt sikkert - de Sahva folk kan deres kram.

Ja så skulle der også lige rettes lidt på benstøtterne på Roltec'en, for
at de kunne gå ind over den del af forhøjningen, der er tilbage under
pedalerne.

Nå ja - de havde da også lige monteret en Ricon lift bagi for at hun
kunne komme ind.

Jeg har taget lidt video igen, og vil løbende optage slagets gang. Det
er meget sjovt, at have det bagefter, så man kan se hvad de mange timer
er brugt til.

Nu skal de så igang med at lægge ny bund i, og flytte rattet lidt bagud,
montere kombineret håndbremse og -speeder, og en hel del andre ting, før
hun skal afprøve noget igen.

Fortsættelse følger

--
Karl Ejnar
karl.ejnar@ingenioer.dk

Fra : N/A

Dato : 08-11-01 23:42

Fra : Karl Ejnar Christens~

Dato : 08-11-01 23:42

Lotte M <info@lotte-m.dk> skrev

> Den følelse kan jeg godt huske - Ulla havde "julelys" i øjnene -ikk'?

Jo da hun lignede en glad lille "julegris"

> Dejligt, at alt går som det skal!

Ja det er skønt, når man kan se en ende på en _meget_ lang kamp.

> Fortæl endelig løs - og hils Ulla mange gange!

Det skal jeg nok - hun er som sædvanlig i byen - det er jo torsdag.
Hun er på "Old Games pub"

Det bliver simpelthen så dejligt for hende at blive selvkørende - jeg
glæder mig meget på hendes vegne. Og jeg ser frem til min nye tilværelse
som passager efter mange år som chauffør. Nå - mon jeg ikke kan få lov
at køre den en gang imellem

--
Karl Ejnar
karl.ejnar@ingenioer.dk

Fra : Lotte M

Dato : 09-11-01 11:02

"Karl Ejnar Christensen" <karl.ejnar@ingenioer.dk> skrev:

> Ja det er skønt, når man kan se en ende på en _meget_ lang kamp.

Om ikke så lang tid, så vil I sikkert have svært ved at huske hvor
vrede og frustrerede I var, da bølgerne gik højest.

> Det skal jeg nok - hun er som sædvanlig i byen - det er jo torsdag.
> Hun er på "Old Games pub"

Jeg har en lille seddel, hvor der står "Old Games Torsdag", som jeg
troligt flytter en uge frem i min kalender. Desværre er det endnu ikke
lykkedes mig at kunne komme hjemmefra en torsdag. Det er Bibis
ridedag, så det skal passe med at hun gerne vil være hos hendes far,
men lige pludselig, så lykkes det nok.

> Det bliver simpelthen så dejligt for hende at blive selvkørende - jeg
> glæder mig meget på hendes vegne. Og jeg ser frem til min nye tilværelse
> som passager efter mange år som chauffør.

Bilen er jo ensbetydende med frihed for Ulla - hun bliver ikke til at styre,
når hun får det kørekort, bare vent og se

> Nå - mon jeg ikke kan få lov at køre den en gang imellem

Tsk, tsk, om ikke andet, så når I har været i gode venners lag og er
blevet trakteret med mad og vin....

Mens I venter på kørekortet, kan du så ikke lære Ulla at bruge
nyhedsgrupperne? Det kunne være hyggeligt at "se" hende her.
--
Lotte M

http://www.lotte-m.dk - personlig hjemmeside
http://www.handiinfo.dk - om bevægelseshandicap