Problemer med licq
Fra : Michael Knudsen

Dato : 07-11-01 21:47

Hej!

Jeg har igennem lang tid brugt licq i RH7.1 uden problemer overhovedet.
Nu er der dog sket det mærkelige, at mange af mine beskeder aldrig når
frem. Er der nogen, der kender til dette problem og som eventuelt ved,
hvad man kan gøre ved det?

-> Michael Knudsen

Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 07-11-01 22:10

<http://groups.google.com/groups?hl=da&threadm=9p9e1n%24g9d%241%40sunsite.dk&rnum=1&prev=/groups%3Fq%3Dlicq%2Bgroup:dk.edb.system.unix%2Bauthor:jonas%2Bkoch%2Bbentzen%26hl%3Dda%26rnum%3D1%26selm%3D9p9e1n%2524g9d%25241%2540sunsite.dk>

--
Jonas Koch Bentzen

http://understroem.dk/

Fra : Lars Henriksen

Dato : 07-11-01 22:10

Michael Knudsen wrote:
> [...]
> Nu er der dog sket det mærkelige, at mange af mine beskeder aldrig når
> frem. Er der nogen, der kender til dette problem og som eventuelt ved,

Jep... Du kan tro vi andrer har haft problemer. Faktisk virker det af
l...!
Problemet er (svjv) at icq serverne er gået over til version 7 af
protokollen (ICQ2000b).
Denne protokol er _ikke_ understøttet af LICQ, ivertfald ikke med "send
through server", der i bedste fald virker sporadisk. Da protokollen er
det sædvaelige propriatære pis, så må vi vente på at nogle får reverese
engineered den, eller at der kommer en officiel klient. Der er en
officiel java baseret klient, men den har jeg ikke fået til at virke.

Der er to unix klienter til ICQ2000b pt:
1) jck2k -- Skrevet i Java, men den er _pre_ alpha!!! Dvs. den er kun af
akedemisk værdi, faktisk et slags protokol test-kit.
2) ickle -- Men den sutter kraftigt r..!

Den mulighed vi har valgt er to-delt.
1) Bruger "Gabber" en GNOME Jabber klient. Denne protokol er åben, og
virker fint. I teorien er der ICQ understøttelse, men Jabber serverene
har sammen icq v.7 sygdom som klienterne. Dog virker jabber <-> jabber,
og f.eks. jabber <-> AIM fint.
2) Brug en online version af ICQ2000b der findes på:

http://www.icq.com/icqlite

Den kæver Java understøttelse i browseren (virker fint i Netscape 4.77
hos mig).

--

Håber at dette er et korrekt referat af situationen pt. Correct me if
i'm wrong.

Med de bedste ønsker om positiv udvikling på IM fronten.
Lars
--
Lars Henriksen
M.Sc. Student, Computer Systems Engineering

Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 07-11-01 22:53

Lars Henriksen skrev:

> 1) Bruger "Gabber" en GNOME Jabber klient.

Har prøvet den. Den virker ret primitiv. Med både den og den andet
multi-instant-messaging-program (Gaim? Kaim? Kan ikke lige huske
navnet) får man indtrykket, at det ikke virker så godt med ICQ.

> 2) Brug en online version af ICQ2000b der findes på:
>
> http://www.icq.com/icqlite

Tak for rådet! Den virker perfekt. For første gang i lang, lang tid har
jeg ikke fået klager fra dem på min kontaktliste om, at det tager en
evighed at sende til mig, og jeg har heller ikke selv nogen problemer
med at sende.

Eneste mindre problem er det med, at man skal starte Netscape 4, at
ICQ-programmet ikke kan gå i dok ligesom Licq mv.

--
Jonas Koch Bentzen

http://understroem.dk/

Fra : N/A

Dato : 08-11-01 20:19

Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 08-11-01 20:19

Enok Hauge skrev:

> Virker den ikke med Opera eller Konqueror?

Jeg har ikke prøvet den med Opera. Med Konqueror er det aldrig lykkedes
mig at få ordentlig Java-understøttelse. Jo, jeg *har* læst
Java+Konqueror-howto'en på www.konqueror.org.

--
Jonas Koch Bentzen

http://understroem.dk/

Fra : Dennis Jørgensen

Dato : 09-11-01 13:01

Enok Hauge wrote:

> Virker den ikke med Opera eller Konqueror?

Den virker med Opera her (5.05TP1). Den er dog ret lang tid om at starte
op, og Opera kan godt fryse i en periode lige før den kommer i luften,
men så virker den også ok.

Det eneste der har irriteret mig er at hvis man maksimerer icqvinduet
(nemt at komme til med ctrl-tab) og bruger "restore" af størrelsen, så
kan det hænde at knapperne forsvinder ud over siden af vinduet, der ikke
har scrollbars, så man derefter kun kan indstille away/NA/online med et
maksimeret icqvindue.

Mvh.

Dennis Jørgensen

Fra : Kim Petersen

Dato : 08-11-01 00:37

Prøv GnomeICU - http://gnomeicu.sourceforge.net/index.php

--
Mvh. Kim Petersen /| Tlf: +4575831551 |\ Jomfru Ingefreds Vej 18
Software Engineer / | Fax: (none atm.) | \ 7100 Vejle

Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 08-11-01 02:00

Kim Petersen wrote:

> Prøv GnomeICU - http://gnomeicu.sourceforge.net/index.php

Jeg synes at have læst, at den skulle have samme problem...

kxicq2 (http://www.kxicq.org/) påstås at virke - men alle på min
kontaktliste er gået i seng, så jeg ved det ikke endnu...

Rasmus

--
-- [ Rasmus 'Møffe' Bøg Hansen ] ---------------------------------------
Drink wet cement: Get Stoned.

Fra : Michael Knudsen

Dato : 09-11-01 22:01

Rasmus Bøg Hansen wrote:

> kxicq2 (http://www.kxicq.org/) påstås at virke - men alle på min
> kontaktliste er gået i seng, så jeg ved det ikke endnu...

Er det lykkedes dig at kompilere den?

-> Michael Knudsen

Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 10-11-01 14:46

Michael Knudsen wrote:

> Er det lykkedes dig at kompilere den?

Ja (med KDE 2.2.1 installeret) - man skal bare ikke bruge
--enable-final; det virker ikke.

Ikke at jeg fik meget ud af det - den har samme problem som licq med at
miste 3/4 af alt sendt gennem serveren...

Rasmus

--
[ Cancel Cancelled ]

Fra : Michael Knudsen