Opkastning muligvis i forbindelse med katt~
Fra : Caj75

Dato : 07-11-01 21:03

Hej,

Vi har 2 katte, hvoraf den ene (Mille) de sidste 2 dage er begyndt at kaste
op (noget vi ellers kun har oplevet med den anden kat (Emil) i forbindelse
med at han overspiste).

Mille har vi haft i et ½ års tid, og har ikke oplevet noget helbredsmæssigt
med ham...Men efter at vi i går bragte en potteplante med hjem fra
dyrehandleren, med kattegræs i, har han kastet op.
I går morges første gang med en hårbolle, men senere på dagen uden hårbolle
men med spyt der var slimagtig/vandagtig og en anelse lysrødt (lugter ikke).

Vi kunne have mistanke til kattegræsset, da Mille her til morgen kastede op
og blandt spyttet lå en lille spids af kættegræs...

Er der nogle her i gruppen der har oplevet lignende, eller måske har en idé
til hvad det ellers kan skyldes.

På forhånd tak.

Carina

Fra : Nina El Falaki

Dato : 07-11-01 21:08

Det er ikke usædvanligt at katte kaster kattegræs op. Det du køber hos
dyrehandleren er hvede og helt ufarligt for katten.

--
Nina El Falaki
Feca Somali & Bengal Cats

Fra : Lisbeth Hviid Jakobs~

Dato : 07-11-01 21:18

Undskyld, er det mig der er dum? Jeg har altid givet vores katte kattegræs
FOR at de kunne kaste (hårboller) op.
Banse kastede op HVER gang han spiste kattegræs. Bøv, Jack og Phumba vil
ikke ha' det så jeg er faktisk bekymret, for hvordan kommer de SÅ af med
hårbollerne?!

Hilsen
Lisbeth H J
--
~No outfit is complete without a few cat hairs~
********** http://cutiecats.tripod.com ************

Fra : Nina El Falaki

Dato : 07-11-01 21:38

Hårbollerne kommer så ud i den anden ende.

--
Nina El Falaki
Feca Somali & Bengal Cats

Fra : S.J & L.T.

Dato : 07-11-01 21:50

Husk at katte-malt kan være med til at 'smørre' de indre dele, så hårboller
passerer lettere igennem systemet.

Må dog også sige at Rokke har kastet hårboller op hele 3 gange i denne uge.
Det har jeg aldrig set ham gøre før. Har han med sjældne mellemrum kastet op
førhen i tiden, har det kun været hvidt/klart slim. Måske slikker han for 2,
nu hvor han også 'vasker' Buko 117 gange om dagen...
Jeg begyndte at give ham katte-malt for 2 måneder siden. Men så er det
selvfølgelig underligt at de storre hårboller (der burde kaldes 'hårpølser')
kommer ud af munden; og ikke passerer med videre i systemet. Nu er han jo
blevet 'smurt'

Linda
Roquefort og Buko

Fra : Denise

Dato : 08-11-01 09:06

Hej Carina
Det er sjældent jeg giver vores katte græs, selvom man siger det er godt aht
til folinsyre og hvis de danner hårboller.
Det er utroligt sjældent vores kaster hårboller op, men jeg reder dem også
meget tit. (Samtidig har jeg også en mistanke om at den ene kat er allergisk
overfor græs - men det er en helt anden historie).
Hvis de har fået græs kaster de altid op og som regel på stuegulvtæppet i
stedet for i løbegården hvor de har fået det , men af og til er de
faktisk blevet dårlige af græs. Begge Somali-katte har præsteret at sidde og
ryste, fordi de åbenbart ikke har kunnet kaste op, først så tror man katten
er blevet syg, men så ½ til 1 time efter kaster de så et græsstrå op og er
frisk igen, så man helt tydeligt kunne se at græsset har irriteret. Så det
er nok det samme for din kat, der har siddet noget
græs fast og killet og irriteret, som ikke kunne komme op. Jeg havde også en
kat der fik forstoppelse af stuebambus, så jeg er nok ikke en af dem der
anbefaler alt det grønne, men kattemalt er ok.
Hilsen Denise