TTCP
Fra : Martin Bilgrav

Dato : 07-11-01 20:53

Hejsa NG

I et switchet fastethernet LAN med windows klienter, hvad kan man forvente
en ttcp giver ?

Jeg har lavet forskellige tests og de giver omkring 7400 KB/sek.

Er det rimeligt når man tænker på de to er 100mbit/Full

Mvh
Martin

Fra : Lars Kim Lund

Dato : 07-11-01 21:57

Hej "Martin Bilgrav" <bilgravSPAMOFF@image.dk>

>Jeg har lavet forskellige tests og de giver omkring 7400 KB/sek.
>Er det rimeligt når man tænker på de to er 100mbit/Full

Ca. 60Mbps. Nu skriver du ikke hvilken Windows du benytter, men
Windows 9x/me er ikke så gode til at håndtere net i det hele taget og
derudover afhænger det af CPU og netkort.

Som udgangspunkt ser det ikke unormalt ud.

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/

Fra : Martin Bilgrav

Dato : 07-11-01 23:45

> Ca. 60Mbps. Nu skriver du ikke hvilken Windows du benytter, men
> Windows 9x/me er ikke så gode til at håndtere net i det hele taget og
> derudover afhænger det af CPU og netkort.
Hejsa

Hvordan kom du frem til de 60mbit/s ??
Jeg har win98se på PC'erne i dette net.

CPU alle mere end 500Mhz og netkort blandet 3com 905 og intel pro100+

Mvh
Martin

Fra : Lars Kim Lund

Dato : 08-11-01 00:05

Hej "Martin Bilgrav" <bilgrav_NOSPAM_@image.dk>

>Hvordan kom du frem til de 60mbit/s ??

Jeg antog at "7400 KB/sek." var kilobytes per sekund. Ganget med 8
giver det ca. 60 Mbps.

>Jeg har win98se på PC'erne i dette net.

Win9x er noget skod til netværk. Windows NT4 er bedre og Win2000 er
gennemsnitligt udmærket. Netværksperformance er lidt et problembarn
for Microsoft - men det er blevet meget bedre især på de mere
professionelt orienterede operativsystemer.

>CPU alle mere end 500Mhz og netkort blandet 3com 905 og intel pro100+

Med Win9x tror jeg ikke du kommer meget højere. Du kan evt. prøve at
køre flere simultane TTCP sessioner, evt. i begge retninger. Så kan du
tage summen og samtidig se duplex performance (som også er ret ringe i
Win9x).

Jeg tvivler på det har den store betydning for dig i praksis.

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/

Fra : Dxl

Dato : 08-11-01 00:34

> I et switchet fastethernet LAN med windows klienter, hvad kan man forvente
> en ttcp giver ?

hvad bruger du til at måle din TTCP?