Mailproblemer i mail list manager
Fra : Henrik Pedersen

Dato : 07-11-01 19:53

Hej NG!

Jeg har prøvet et script jeg fandt til at håndtere et nyhedsbrev. Kort
fortalt sker der det, at brugeren skriver sin emailadresse -> Trykker OK ->
så skal mit website sørge for at der bliver sendt en mail til den adresse
der blev skrevet, som brugeren så skal bekræfte osv.

Men når brugeren trykker OK - ja, så kommer godkendelses siden også godt nok
frem, og emailen brugeren har skrevet er godkendt og gemt - men så kommer
der en server error der skriver, at mailen (altså den der godkendelsesmail
til brugeren) ikke kunne sendes.

Det mærkelige i det er, at skriver jeg selv en adresse som er i det domain
jeg sidder på (og ja - webserveren er i samme netværksdomain som min
klient), så er der ingen problemer - men det er der altså så snart jeg
skriver en emailadresse udenfor mit domain.

Jeg tænkte så om det kunne have noget at gøre med min php.ini - der har jeg
rettet SMTP til min mailserver - som oxo er i mit netværksdomain + jeg
rettede den defaulte email til en emailadresse i mit domain - men intet har
hjulpet.

Jeg håber nogle forstår problematiken - og evt. har et godt bud på, hvad det
kan være. Jeg skriver lige herunder et udsnit af scriptet - et udsnit som
indeholder den linie hvor jeg får fejl:

function send_valid_msg() {
global $email, $listName, $validMsg, $validMsgTitle, $headers, $listID,
$listEmail, $path;
$validMsg = str_replace("<--unsub-->",
"$path/entry.php?action=add&listID=$listID&email=$email&what=unsub",
$validMsg);
$validMsg = str_replace("<--confirm-->",
"$path/entry.php?action=confirm&listID=$listID&email=$email", $validMsg);

$mail_send = mail($email, $validMsgTitle, $validMsg, $headers); //Dette er
linien hvor jeg får en fejl
if(!$mail_send) {
headers();
errorMsg("Message not sent to $email.");
footers();
exit;
}