Alternativ?
Fra : Rasmus Rose

Dato : 07-11-01 13:11

Hej

Jeg har lavet en chat med asp, men jeg syntes ikke det er
optimalt at det blinker hver 10. sekund når jeg opdatere. Kan det
ikke laves på en anden og smartere måde?

/Rasmus Rose

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Morten Abildgaard

Dato : 07-11-01 15:12

Rasmus Rose skrev i dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:
> Jeg har lavet en chat med asp, men jeg syntes ikke det er
> optimalt at det blinker hver 10. sekund når jeg opdatere. Kan det
> ikke laves på en anden og smartere måde?
Brug en <iframe> eller bare <frameset>

--
knæk og bræk
Morten @ E-bronx

Fra : Rasmus Rose

Dato : 08-11-01 09:56

Morten Abildgaard wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:
> Brug en <iframe> eller bare <frameset>

Vil min frame med alle beskederne så ikke bare blinke?

Det er selvfølgelig bedere end hele siden, men det er stadig ikke helt
godt.

Fra : Morten Abildgaard

Dato : 08-11-01 13:26

Rasmus Rose skrev i dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:
> Vil min frame med alle beskederne så ikke bare blinke?
Jo, men:
> Det er selvfølgelig bedere end hele siden, men det er stadig ikke helt
> godt.

Hvis du ikke kan/vil bruge Flash eller en Java-applet, så må alternativet
være et <textarea> hvor du fx. kan sige:
document.kageform.tekstareal.value+='\n'+den_næste_kommentar;
Input-elementer er jo det eneste "rigtige" HTML du kan opdatere dynamisk,
uden at skulle reloade et helt dokument. Ældre browsere understøtter fx.
ikke brugen af "element.innerHTML".

--
knæk og bræk
Morten @ E-bronx

Fra : Lasse Tastesen

Dato : 08-11-01 08:12

Jeg tror du skal bruge noget PUSH tror jeg nok det hedder, her desværre
ingen kilde der beskriver det, måske kan andre hjælpe her

MVH Lasse