Ram CAS/MB spørgsmål...
Fra : Jonny Jensen

Dato : 07-11-01 21:21

Hej NG!

Jeg har et problem. Sætter jeg tre striber ram i mit EPoX 8KHA+ crasher den
konstant i 3D, medmindre jeg sætter CAS til 2.5. Sætter jeg derimod kun to
stænger i, vil den godt køre CAS 2...

Spørgsmålet er så:

Hvad ville i gøre, og hvad giver bedst ydelse? Køre med 512 MB @ CAS 2 eller
768 MB @ CAS 2.5?

Selv mener jeg at jeg må nøjes med 512 MB, og til gengæld køre noget
hurtigere.

Jonny.

Fra : Jacob

Dato : 07-11-01 12:55

Jonny Jensen wrote:
> [...]
> den konstant i 3D, medmindre jeg sætter CAS til 2.5. Sætter jeg derimod
> kun to stænger i, vil den godt køre CAS 2...

Hej,
Helt sikkert den sidste option!! RAM er rart...

Mvh
Jacob

Fra : Thomas Worm Madsen

Dato : 07-11-01 13:19

> [...]
den
> konstant i 3D, medmindre jeg sætter CAS til 2.5. Sætter jeg derimod kun to

Er alle ram af samme type?

MVH

TWM

Fra : Jonny Jensen

Dato : 07-11-01 13:24

Jeps. Apacer 256 MB DDR PC2100 (266) Cas 2. Det er bundkortet der er
begrænsningen.

Jonny.

Fra : Thomas Worm Madsen

Dato : 07-11-01 13:36

> Jeps. Apacer 256 MB DDR PC2100 (266) Cas 2. Det er bundkortet der er
> begrænsningen.

Har du forsøgt at hæve spændingen på rammene?

MVH

TWM

Fra : Jonny Jensen

Dato : 07-11-01 13:51

> Har du forsøgt at hæve spændingen på rammene?

Helt op til 2.8 volt....

Jonny.

Fra : DetUudslukkelige

Dato : 07-11-01 14:00

Var det ikke snart på tide at få stillet det ur??

--
Venlig hilsen

-- Mathias

Fra : Jonny Jensen

Dato : 07-11-01 14:29

> Var det ikke snart på tide at få stillet det ur??

Gjorde jeg allerede kvart over 13... Se forrige indlæg, der findes
forklaringen...

Jonny.

Fra : Rasmus A. Nielsen.

Dato : 07-11-01 23:58

"Jonny Jensen" <a@b.com> skrev:

> Jeg har et problem. Sætter jeg tre striber ram i mit
> EPoX 8KHA+ crasher den konstant i 3D, medmindre
> jeg sætter CAS til 2.5. Sætter jeg derimod kun to
> stænger i, vil den godt køre CAS 2...

Ditto her - måske er det derfor at EPoX har sat BIOS'en til selv at
sætte CAS'en op til CAS2,5 ved brug af alle 3 DIMM slots.
Dette kræver selvfølgeligt, at man ikke selv sætter CAS'en til CAS2. :)

Jeg kører rent forsøgsvis også mine RAM ved CAS 2,5 nu, for at se om jeg
kan hente noget stabilitet.

> Hvad ville i gøre, og hvad giver bedst ydelse?

Dinne RAM vil altid yde bedre ved CAS2 som ved CAS2,5.
Det drejer sig nok om 2-5% i ydelse.

> Køre med 512 MB @ CAS 2 eller 768 MB @ CAS 2.5?

Mit Win2k system bruger sjældent over 125 MB RAM, så jeg ville og vælger
nok at 'nøjes' med 512 MB RAM, hvis dette kan stabilisere mit fucking
EPoX system.

--
Venlig hilsen: Rasmus.