Tv kort
Fra : Josef K

Dato : 07-11-01 11:26

Hej

Jeg leder efter et tv-kort som gør det muligt at se det man har optaget (på
harddisken) med tv-kortet, på tv'et (ikke monitoren). Jeg har ikke tv-out på
grafikkortet (Nvidia Geforce 256). Producenterne er lidt sparsomme med
detaljerne omkring tv-out på tv-kort. Jeg har kigget i de tidligere postings
med dette emne, men det fremgår ikke 100% hvad de forskellige kort kan. Dog
kan jeg regne ud at jeg nok skal have fat i Hauppauge WinTv Pvr eller
lignende. Jeg vil gerne bruge computeren som erstatning for video (vhs) og
også afspille divx. Kan nogle tv-kort det? Eller bliver det noget med en
kombineret løsning med Trust Televiewer (som tv-out) og et tv-kort uden
tv-out? På forhånd tak.

Mvh

JK

Fra : Leony

Dato : 08-11-01 07:38

"Josef K" <TotalJensen@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>harddisken) med tv-kortet, på tv'et (ikke monitoren). Jeg har ikke tv-out

http://www.pinnaclesys.com/ProductPage.asp?Product_ID=103&Langue_ID=7
Kunne ikke lige finde rundt på Hauppauges side så det blev pinnacle i
stedet. Dette kort har Tv-Audio output dette tolker jeg som at du godt kan
bruge det som tv out. Og der er software mpeg encoder med så du kan
komprimere det du optager.
Evt kunne et nyt grafikkort/tvkort være en mulighed (ati all in wonder)

> [...]
100%
>hvad de forskellige kort kan. Dog kan jeg regne ud at jeg nok skal have fat

Du må ind på deres hjemmesider og kigge på deres produkter. Der står alle
detaljerne sikkert, det er bare det at finde dem.

>Jeg vil gerne bruge computeren som erstatning for video (vhs) og
>også afspille divx. Kan nogle tv-kort det?

For at afspille divX skal du bare have det rigtige codec installeret og så
et tv out til at få det op på skærmen med. Computeren som erstatning for
VHS'en er et spørgsmål om hvilken computer du har. Hvis du vil optage som
ukomprimeret AVI skal du have meget harddisk plads, det fylder helt vildt
meget (du kommer ingen vegne med en harddisk på 40 gigabyte). Hvis du vil
komprimere til mpeg skal du have en kraftig processor minimum 1 Ghz, for at
den kan følge med og jeg tror ikke du skal regne med at kunne bruge
computeren til andet imens.

>Eller bliver det noget med en kombineret løsning med Trust Televiewer
>(som tv-out) og et tv-kort uden tv-out? På forhånd tak.

Det kunne være en mulighed

Leony

Fra : Mogens

Dato : 08-11-01 08:17

On Thu, 8 Nov 2001 07:38:11 +0100, "Leony" <leony@NOSPAMmailme.dk>
wrote:

>Dette kort har Tv-Audio output dette tolker jeg som at du godt kan
>bruge det som tv out. Og der er software mpeg encoder med så du kan
>komprimere det du optager.

TV-Audio output er da kun en audio udgang. Det er sådan de fleste
TV kort overfører lyden til computeren. En 10 cm lang ledning med
et minijack stik i hver ende, som sidder imellem TV kort og Line-in

Mvh Mogens

Fra : Ivan Kristensen

Dato : 08-11-01 18:00

Hej.

Jeg kan anbefale løsningen med Trust Televiewer,da du
slipper for problemer med at du kun kan se billedet
ENTEN på pc eller tv når du skal se TV.
Jeg har selv en Trust Televiewer, og er tilfreds med den -
og nej - jeg har ingen forbindelse til importør eller lign.

Gysse