19" skærm - Orion eller ViewSonic
Fra : Thïngmand

Dato : 07-11-01 10:01

Jeg skal have mig en 19" skærm og har kig på flg.:

Orion 19"
Size: 19" (?" viewable)
Max Resolution: ?x?@?Hz
Dot Pitch: 0,26
HSF: ?
VSF: ?
Regulations: ?
Warranty: 3 years

eller

ViewSonic E2 E95
Size: 19" (18" viewable)
Max Resolution: 1600x1200@76Hz
Dot Pitch: 0,22
HSF: 30-95kHz / VSF: 50-180Hz
Regulations: MPR-II
Warranty: 3 years

ViewSonic'en er ca. 800 kr. dyrere end Orion'en - er den det værd?

Fra : Mark S. Rasmussen

Dato : 07-11-01 10:43

"Thïngmand" <michael@thingmand.dk> wrote in message
> Jeg skal have mig en 19" skærm og har kig på flg.:
>
> Orion 19"
> Size: 19" (?" viewable)
> Max Resolution: ?x?@?Hz
> Dot Pitch: 0,26
> HSF: ?
> VSF: ?
> Regulations: ?
> Warranty: 3 years
>
> eller
>
> ViewSonic E2 E95
> Size: 19" (18" viewable)
> Max Resolution: 1600x1200@76Hz
> Dot Pitch: 0,22
> HSF: 30-95kHz / VSF: 50-180Hz
> [...]

Det vil jeg bestemt mene den er, den har en Dot Pitch som er 4 point lavere
end Orionen. Og det betyder en del. Desuden har den en god frekvens ved
1600x1200 - men der ved jeg selvfølgelig ikke om Orionen også har det.

Mvh Mark
www.profiled.org