Boot og shutdown problem på rh72
Fra : Kasper Baas

Dato : 07-11-01 09:39

Hej

Jeg kører med en rh72 hvor jeg er kommet ud i et problem med reboot og
shutdown på en maskine der understøtter ATX.

Jeg har rodet lidt med forskellige kerner.. kører pt. med 2.4.14 hvor APM er
slået helt fra. Her kan den hverken boote eller lukke ned.

Er der nogle der har fået dette til at fungere og hvordan.. hvad skal der
vælges i kernel configurationen.

Mvh. Kasper

Fra : Jonas Due Vesterhede~

Dato : 07-11-01 13:06

In article <9sartu$59v$1@sunsite.dk>, Kasper Baas wrote:
> [...]
>
> Jeg har rodet lidt med forskellige kerner.. kører pt. med 2.4.14 hvor APM er
> slået helt fra. Her kan den hverken boote eller lukke ned.
Jeg forstår ikke helt det med at den ikke kan boote. Kan du slet ikke
starte den op?
For at få computeren til at slukke skal du i kernel konfigurationen under
"General Setup" sige ja til "Power Management Support", og ja til
"Advanced Power Management BIOS support", og til sidst ja til "Use real
mode APM BIOS call to power off".

Mvh. Jonas

--
Have you saved your rainforest today?
- http://www.therainforestsite.com

Registered Linux user #198786 (http://counter.li.org)

Fra : Kasper Baas

Dato : 07-11-01 19:26

> [...]
> "General Setup" sige ja til "Power Management Support", og ja til
> "Advanced Power Management BIOS support", og til sidst ja til "Use real

maskinen hænger ved boot og shutdown.. kun koldstart virker.. jeg har prøvet
at lave en kerne efter din opskrift og resultatet er det samme.

Mvh. Kasper

Fra : Jonas Due Vesterhede~

Dato : 07-11-01 22:55

In article <9sbua6$lv5$1@news.cybercity.dk>, Kasper Baas wrote:

> maskinen hænger ved boot og shutdown.. kun koldstart virker.. jeg har prøvet
> at lave en kerne efter din opskrift og resultatet er det samme.
Du skal sørge for at kernen er optimeret til den rigtige processor og det
rigtige bundkort og IDE chipset. Der er nok også en god idé at fjerne alle
drivere du ikke har brug for. Husk også driverne til de filsystemer dy bruger,
og så videre..

Mvh. Jonas

Fra : Kasper Baas

Dato : 08-11-01 09:38

> [...]
> rigtige bundkort og IDE chipset. Der er nok også en god idé at fjerne alle
> drivere du ikke har brug for. Husk også driverne til de filsystemer dy

jeg kører et abit bp6 bundkort med intel440bx chipset og to celeron 400A
processorer..
jeg har valgt denne processor Pentium-Pro/Celeron/Pentium-II
og følgende chipset under IDE, ATA and ATAPI Block devices Intel PIIXn
chipsets support + IIXn Tuning support
samt div. acpi under general setup

stadig uden held..

mvh. Kasper