UDMA+ fuld processor udnyttelse
Fra : Isaack Rasmussen

Dato : 07-11-01 07:07

Hejsa,

Jeg har fået mig en Barracuda IV 40GB disk, efter et par ugers brug, har jeg
lagt mærke til at hvis den sættes til at lave noget. Enten en masse små
filer eller en stor, så bruger den nemt 100% af min processor.
Jeg kan til deles godt forstå det med de små filer, men ikke når jeg kopiere
en stor 200+MB fil rundt på disken.

Jeg har et Abit KT7A RAID(bruger ikke RAID, kun en disk) med en 750Mhz
Duron, kører WinXP. Har installeret VIA driver 4.35 og de følgende IDE tool,
som rapportere at jeg kører UDMA 100.

Den erstattede mine SCSI diske, jeg begynder næsten at savne dem nu. De
brugte aldrig 100% af min processorkraft.
Og var det ikke lige netop ideen med UDMA, at controlleren tog over og kun
skulle sættes op, så klarede den resten selv.

Isaack

Fra : Isaack Rasmussen

Dato : 07-11-01 07:11

Nåja,

XP skriver at det er en SCSI disk(Ehh!) så jeg kan ikke pille ved nogen UDMA
indstillinger.

Disken er hellere ikke fragmenteret, hvilket også kunne være en kilde.

Isaack