Adgangskoder.
Fra : Bente Christensen

Dato : 07-11-01 01:25

Vi har et lille netværk med to computere.

De har hidtil kørt med Windows98, og vi har snildt kunnet hente filer hos
hinanden.

Nu er den ene computer blevet udstyret med Windows2000. Hermed er opstået
følgende problem.

Maskinen, som nu kører W2000, kan stadig komme i forbindelse med den anden
maskine i netværket, som kører W98.
Denne kan også se elementerne i netværket, men klikkes der på W2000-maskinen
fra W98.eren, har denne ikke længere adgang hertil

Når der står adgangskode til Windows, er det så det samme, som adgangskode
til netværket?
Hvis ikke, hvor ændrer man så adgangskoden til netværket, hvis det er der,
problemet ligger.

På forhånd mange tak for hjælpen fra en ny nyhedslistebruger.

Bente.

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 07-11-01 08:17

"Bente Christensen" skrev:

> [...]
W2000-maskinen
> fra W98.eren, har denne ikke længere adgang hertil

Jeg havde samme problem, da jeg lagde W200 på den ene PC.

Løsningen var at oprette W98 brugeren på W2000 maskinen !

Jeg fik svaret her i gruppen, så svaret burde kunne findes ved at søge lidt
baglæns i gruppen....

Men ellers kan det være, at dem, der gav løsningen dengang gider svare
igen....

--

Jan Vestergaard
Email: jan@jve.dk Web: www.jve.dk

Fra : Mads Nielsen

Dato : 07-11-01 22:12

"Bente Christensen" <bentec@mail.tele.dk> wrote in message
CUT
> [...]
W2000-maskinen
> fra W98.eren, har denne ikke længere adgang hertil
I et privat netværk kan det løses ved i kontrolpanel/users and
passwords/advanced at trykke på advanced og under Users slåes kontoen
"Guest" til igen.
Vær opmærksom på at maskinen derefter vil være tilgængelig for alle på dit
lokale net.

Mvh. Mads