Hurtig disk ??
Fra : Soren Pedersen

Dato : 06-11-01 22:31

Hvilke diske går for at være hurtige ? - Den skal blot være på 20Gb+.....Den
skal bruges til videoredigering, og jeg er ikke meget for at køre RAID (har
hørt for mange "broken stripe" historier).

Mvh
/Søren

Fra : René Jensen

Dato : 07-11-01 00:56

Soren Pedersen wrote:
> Hvilke diske går for at være hurtige ? - Den skal blot være på 20Gb+.....

En Seagate Cheetah X15 36LP Ultra160 SCSI disk som kan fås i 18.4GB
eller 36.9GB version.

> Den skal bruges til videoredigering, og jeg er ikke meget for at køre
> RAID (har hørt for mange "broken stripe" historier).

Hvorfor ikke? RAID er oplagt til videoredigering ... du behøves jo ikke
køre RAID-0, men kan også vælge at køre RAID-1 for mere sikkerhed, eller
måske endda RAID-5.

Så hvis du virkelig skulle have en fartdjævel så ville det være 2x
18.4GB Cheetah diske i RAID-1 :)

Med venlig hilsen,
René Jensen

Once a upon a time a wise man said to me:
"I consider Windows like I consider bad weather ... I accept it and hope
for something better"

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 07-11-01 01:23

René Jensen <rene.jensen@city.dk> wrote in

> [...]
> sikkerhed, eller måske endda RAID-5.
>
> Så hvis du virkelig skulle have en fartdjævel så ville det være

RAID1 giver ingen performance forbedring. Der er alene tale om
spejling af diskene.

--
Kent Oldhøj - Dansk OverclockingFAQ:
http://oldhoj.dk/overclockingfaq.htm

Fra : Jonny Jensen

Dato : 07-11-01 18:17

> [...]
> måske endda RAID-5.
>
> Så hvis du virkelig skulle have en fartdjævel så ville det være 2x

Raid 5, ja, men Raid 1 er kun mirroring af drevene, og det giver altså ingen
hastighedforbedrring i forhold til en disk alene.

Jonny.

Fra : Soren Pedersen

Dato : 07-11-01 12:13

OOOPPPSSSS!!.....Sorry - Jeg glemte at skrive at jeg bruger IDE...
Btw: RAID-1 giver betydelig hastigheds foøgelse ved læsning, da det kan
gøres parallelt.

Mvh
/Søren