Hvordan stopper jeg gulv tisseriet ?
Fra : Jonni Hahn

Dato : 06-11-01 22:15

Hej alle sammen !

Jeg har for en uge fåed en Labrador hvalp, som jeg lufter tit 5-6 gange om
dagen især lige når den har sovet.
Jeg har en klog bog hvor der står at hvis jeg snupper den på fersk gerning
(ved at lave på gulvet) skal jeg snuppe den og tage den med udenfor hvor den
så kan gøre sig færdig ren.
Nu kommer problemet så den tisser så hurtig at jeg når ikke at afbryde den
inden den er færdig. I bogen står der at jeg ikke skal skælde den ud eller
lignende !
Hvordan griber jeg siturationen an Skal jeg skælde eller skal jeg være
tolmodig fordi det kommer af sig selv ?
Jeg roser selfølgelig vovsen når den gør sig ren udenfor.

Hilsen Jonni (Uerfaren hundeejer)

Fra : Nina El Falaki

Dato : 06-11-01 22:43

Du skal være tålmodig, ud så mange gange som muligt

--
Nina El Falaki
Feca Somali & Bengal Cats

Fra : Bolette Nielsen

Dato : 06-11-01 22:47

Hej Jonni

Først tillykke med din nye hvalp,

Nu skriver du ikke noget om hvor gammel din hvalp er, men jeg går ud fra at
den er en 9/10 uger gammel, når du kun har haft den i en uge.
Tålmodighed skal der til, men "hoved reglen" er, at hvalpen skal på gaden
når den har spist, leget og sovet.

Det er kun ca ½ år siden jeg stod i samme situation, men vi gjorde så det,
at så snart han gjorde bimmelim eller bomelum på gaden, fik han masser af
guffer og ros ( den med rosen bruger du jo allerede , så snart han
gjorde det indenfor, sagde vi Nej ( skældte ikke ud ), og bar ham udenfor,
og blev derude, til han igen gjorde det på gaden, og derefter ros og guffer.
På den måde lærte vores det ret hurtigt.
Om det er nok at lufte den 5-6 gange om dagen ved jeg ikke, i starten gik vi
på gaden med Nicki hver anden time mindst, så måske skal du også gå med den
nogen flere gange dagligt, her i begyndelsen.

Held og lykke med den ( ved ikke om det er en han eller en tæve )

Mange hilsner fra

Bolette

Fra : Pia

Dato : 07-11-01 08:54

ja, 5-6 gange i døgnet var jeg (altså Max) vist først nede på omkring 4-5
mdr. alder... hveranden time i starten lyder meget rigtigt PLUS når den har
leget spist og sovet. Om natten bør det kun være nødvendigt måske en enkelt
gang.

:Pia

Fra : Punish the deed,not ~

Dato : 07-11-01 11:51

I starten er dens blære ikke færdigudviklet så den kan simpelthen ikke styre
det i særlig lang tid af gangen og man må ikke skælde den ud når den er helt
lille, de plejer at finde ud af det af sig selv for de bryder sig slet ikke
om at tisse indenfor det er jo også deres hjem jeg tog min hund ud mindst 8
gange i døgnet i starten også om natten for jo mere den venner sig til at
tisse udenfor og man roser den udenfor jo hurtigere finder den ud af det er
det rigtige sted ,mener jeg !jeg sagde dog et bestemt nej hvis den stillede
sig op og tissede på gulvtæppet ligeforan mig

Fra : Jonni Hahn

Dato : 07-11-01 22:03

Mange taf for jeres svar, nu har jeg da noget at arbejde vidre på !

Jonni Hahn <jonni@c.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3be851ec$0$2034$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...