Min server går ned.
Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 06-11-01 20:37

Hejsa

Jeg har en server kørende med SuSE Linux 7.3, som kører en webserver
til in-house brug, samt mysql, postgresql,sambe, bind8 samt dialup for
mine windowsmaskiner.
Den blev opgraderet til SuSE 7.3 for 10 dage siden, og jeg kompilerede
en ny kerne (2.4.10) til den da mit netkort ikke var understøttet i
SuSE's kerne. Og det kørte fint...

I går satte jeg så et gammelt cdrom-drev på bundkortets
scsi-interface, linux fandt selv drevet via aic7880-scsimodulet, og
det virkede tilsyneladende også fint.

Men i dag har maskinen braget i gulvet 2 gange. Den holder bare op med
at reagere, svarer ikke når jeg ssh'er til den og går jeg ind og
sætter mig foran den er der bare sort skærm.

Det sker tilsyneladende når jeg forsøger at få adgang til internettet.
Det virker som om den 'ser' at windows vil på nettet men så går den
kold.

Nu er mit spørgsmål:
Kan jeg på nogen måde se nogle steder hvad dette skyldes? Der står
ikke noget i min logfil, men er der så andre steder jeg kan kigge?

Jeg har nu pillet cdromdrevet fra igen, og håber så på at det løser
problemet. Det vil så vise sig...

http://www.gartneriet.dk

Fra : Troels Arvin

Dato : 07-11-01 02:52

On Tue, 06 Nov 2001 20:37:11 +0100, "Mads Lie Jensen"
<mads@gartneriet.dk> wrote:

> Den blev opgraderet til SuSE 7.3 for 10 dage siden, og jeg kompilerede
> en ny kerne (2.4.10)

Når du nu alligevel valgte ikke at benytte systemets standard-kerne,
hvorfor opgraderer du så kun til kerne v. 2.4.10? 2.4.10 er den første
2.4-kerne, der benytter det nye VM-system, og det er derfor ikke
overraskende, hvis den er suboptimal. Start med at benytte kerne 2.4.14
og se, om problemet fortsætter.

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 07-11-01 09:40

On Wed, 07 Nov 2001 02:51:30 +0100, "Troels Arvin" <troels@arvin.dk>
wrote:

>Når du nu alligevel valgte ikke at benytte systemets standard-kerne,
>hvorfor opgraderer du så kun til kerne v. 2.4.10? 2.4.10 er den første

Fordi det var den som var leveret med SuSE 7.3 - så slap jeg for at
downloade x mange megabyte. Source lå jo også på cd'en.

>2.4-kerne, der benytter det nye VM-system, og det er derfor ikke
>overraskende, hvis den er suboptimal. Start med at benytte kerne 2.4.14
>og se, om problemet fortsætter.

Det prøver jeg. Hvis ikke det hjælper at jeg har pillet mit
scsi-cdromdrev ud...

http://www.gartneriet.dk