Hvilken laserprinter i 2-3000 kr. klassen
Fra : Troels Nielsen

Dato : 06-11-01 19:31

Jeg skal ud at anskaffe mig en ny laserprinter, men jeg er ikke helt sikker
på hvilken det skal være.
Jeg har kik på printerne Brother HL-1440 og OKI 14ex. Er der nogen der har
erfarringer med disse eller har nogle alternative forslag.

På forhånd tak

Mvh Troels Nielsen

Fra : Jeppe Vesterbæk

Dato : 07-11-01 01:27

> Jeg har kik på printerne Brother HL-1440 og OKI 14ex. Er der nogen der har
> erfarringer med disse eller har nogle alternative forslag.

Jeg har lige købt en Brother HL-1440 for 2 uger siden. Jeg er 100% tilfreds.
1. Den er forholdsvis billig
2. Billige udskrifter
3. Flotte udskrifter
4. God kompatibilitet (win98, 2000, xp, Mac, Linux)
5. Hurtig

Tja... Jeg har hverfald ikke noget dårligt at sige om min HL-1440 endnu....
Kan anbefales.

/Jeppe

Fra : Svend Jørgensen

Dato : 07-11-01 20:04

"Troels Nielsen" <Troels.Nielsen@mail1.stofanet.dk> wrote in message
> [...]
> Jeg har kik på printerne Brother HL-1440 og OKI 14ex. Er der nogen der har
> erfarringer med disse eller har nogle alternative forslag.

Ja Minolta 1100,
http://www.minolta.dk/minolta/cooware.nsf/LookupByUrl/EFAC68425D3800C3412568
C500379215
til 3000 kr.

Jeg har selv haft en Minolta 6e i 4-5 år. Den kan udvides med alm. 72 pin
ram, så den har 34 mb. Lige meget hvad jeg smider imod den gnasker den bare
løs. Første side efter 20 sek.

Ting der er vigtige når man køber printer er prisen på toner og tromle.
Selvom tromlen skal holde til 20.000 sider kan man være uheldig at der er
noget støv der brænder sig fast på den, så der kommer striber eller pletter
på udskriften. Jeg hørte om en pige der skulle give 2000 kr for en ny tromle
til en oki, surt.
jeg har givet 500 for en ny til min 6e'er. toner kostede noget tilsvarende.
Så undersøg hvad det koster at bruge den i længden, kan man skifte tromlen
osv.

Man kan få ethernet inteface til Minolta 1100, og det er en fed ting.
netkort + ekstra ram, så har man en printer hvor ens maskine ikke skal vente
eller bruge ressourcer. Så vidt jeg kan se bruge Minolta 1100 pc100 sdram,
så det er rimeligt billigt at smide noget ekstra ram i.

Hold dig væk fra minolta 1100L, det er en win-gdi printer der ikke kan
udvides med ekstra hukommelse.

Hvis jeg skulle købe en printer idag, ville det være minolta eller brother.

--
Svend