Kabinet + Bundkort
Fra : Michael

Dato : 06-11-01 18:51

Jeg skal snart have købt ny computer, men kan ikke rigtig hitte ud af,
hvilket kabinet samt hvilket bundkort jeg skal købe.

Jeg regner med at købe en AMD Athlon (evt. XP) og skal altså bruge et
bundkort med Socket A. Er der nogen der kan anbefale et godt et. Der skal
*ikke* være raid, indbygget lyd eller net eller andet gejl. Bare et stabilt
godt bundkort.

Ang. Kabinettet så er jeg pissetræt af mit meget larmende noname miditower,
så der skal jeg have et nyt *støjsvagt*!! Nogen anbefalinger?

--
Michael

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 06-11-01 18:56

"Michael" <ms@[NOSPAM]3-pac.dk> wrote in message

> Ang. Kabinettet så er jeg pissetræt af mit meget larmende noname
miditower,
> så der skal jeg have et nyt *støjsvagt*!! Nogen anbefalinger?

Skal det være en "støjsvagt" kabinet. Kan man få flere som har fået lavet
ingreb. Så det dæmper støjen. Noiecontrol laver nogle. Ellers er der
Vankølling med videre.. Hvor kabineter som har det hele indbygget, koster
omkring 6000 kroner.

Men hvis det bare skal være et alm. kabinet. er jeg meget glad for mit
Addtronic kabinet.

Fra : Torben

Dato : 06-11-01 18:57

> [...]
miditower,
> så der skal jeg have et nyt *støjsvagt*!! Nogen anbefalinger?

Min kammerat og mig har bestilt inde fra denne side af - jeg ved så rent
faktisk ikke hvor gode de er endnu da vi ikke har fået dem endnu, men i de
gl. indlæg om dette har der vist ikke været andet end ros. Bortset fra vente
tiden...godt 5 uger.
http://asp.webconsult.dk/

Men jeg hvis du kigger dig omkring så er der også nogle noget billigere
løsninger med auto-måtter som klæbes på indersiden af et standard kabinet.
Resultatet skulle vist være meget godt. Men prøv at led lidt i de gl. indlæg
via deja.com, der har faktisk været en del om det.

Mht. til dit bundkort så kunne du jo prøve: dk.edb.hardware.bundkort, der
får du sikkert er meget godt svar, nu da gruppen handler om det.

Fra : Joergen Ramskov

Dato : 09-11-01 12:32

Michael wrote:

> [...]
>
> Ang. Kabinettet så er jeg pissetræt af mit meget larmende noname miditower,
> så der skal jeg have et nyt *støjsvagt*!! Nogen anbefalinger?

Det er personligt noget af det jeg går en del op i - at have en støjsvag
PC. Jeg har i øjeblikket et Noisecontrol kabinet. Det er jeg meget
tilfreds med. Det eneste der praktisk taget larmer er min harddisk.

Jeg overvejer også at opgradere min PC (celeron 300@450) til en Athlon
XP. Athlon XP fordi den ikke kræver lige så meget køling som en Athlon.

Det du skal tænke på er at der er forskellige kilder til støj. Det
hjælper ikke så meget at blot at købe en støjsvag CPU blæser - man
bliver nødt til at kigge på hele systemet. Det primære er at få
støjsvage blæsere til strømforsyningen og CPU'en, samt at sørge for at
købe en støjsvag harddisk - de nyeste Seagate Barracuda IV diske skulle
være meget støjsvage. Hæng desuden har disken op i et "harddisk ramme"
for at fjerne resonans-støj.

www.webconsult.dk har masser af god information på dette område. Blot
for en sikkerhedsskyld: Jeg har ikke noget som helst med dem at gøre og
har aldrig handlet hos dem.

--
Joergen Ramskov - Folding for the Cause!
http://teameggroll.com