Skal det ikke køre hurtigere?
Fra : Brian Binnerup

Dato : 06-11-01 18:04

Hejsa.

Jeg har bygget følgende system:

MSI K7T266 Pro2-RU (KT266A Chipsæt)
512 MB Kingston DDR-RAM
Athlon XP 1600 (1400 Mhz)
2 x Seagate Barracuda IV 40 GB i RAID
SoundBlaster Audigy Player
GeForce2 MX

Og jeg syntes jeg får nogle lave harddisk spec. fra SiSoft Sandra.

Jeg har sat FSB til 133 Mhz i BIOS, og ellers ikke ændret andet end
bootsekvensen - derudover har jeg (selvfølgedig) koblet hver af harddiskene
på et ATA 100 kabel, og sat diskene på cable select, og sat dem på hver
deres IDE kanal. Herefter har jeg sat dem op striped så jeg har én 80 GB
disk - og denne har jeg så partitioneret til C og D - henholdsvis 20 og 60
GB.

Herefter har jeg installeret Windows XP - og installeret nyeste Via Chipsæt
drivere, og nyeste drivere til RAID controlleren - og checket BIOS'en på
bundkortet var den nyeste (3.10). Så er Windows XP blevet opdateret på
windows update med alle nyeste ting.

Og nu til problemet - SiSoft Sandra giver mig ikke ret gode specs på
harddiskene. CPU, CPU Multi-Media og RAM specs. er gode nok, men ikke
harddiskene:

Harddisk C - Drive Index 18849 (ikke godt i forhold til at det de ser som
ATA U100 2x RAID0 7200 rpm giver 36300, og ét stk. ATA U100 7200rpm giver
24000)

Harddisk D giver ca. samme tal (det er jo fysisk den samme disk)

Det skal siges at SiSoft Sandra tester med en 767 MB fil - hvis det betyder
noget.

Kan jeg ske at have sat noget forkert op - kan SiSoft sandra ikke li' mine
diske, eller kan den ikke li' Windows XP sammen med mine diske - hvad kan
der være galt?

Mvh

Brian Binnerup

Fra : Carsten

Dato : 08-11-01 15:00

Hej Brian. Du får IKKE dobbelt hastighed af at køre RAID, så den 50%
forøgelse lyder meget fint.
Hilsen Carsten

Brian Binnerup <ns-brian@binnerup.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3be81803$0$2040$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...