Køb ved net-butikker
Fra : Niels Frahm

Dato : 06-11-01 17:56

Er her nogle der har erfaringer med køb af computer hos nogle af de
danske e-mærkede netbutikker. Jeg tænker på at købe en ny AMD 1700 xp
computer hos f.eks. It-butikken - priserne ser rimelige ud - men hvad
med produktet - opbygningen, opsætning, forsendelse, evt. reklamation
osv.

mvh
Niels

Fra : Sven

Dato : 06-11-01 19:17

> [...]
> computer hos f.eks. It-butikken - priserne ser rimelige ud - men hvad
> med produktet - opbygningen, opsætning, forsendelse, evt. reklamation

Hej Niels.
Jeg har ikke prøvet at købe hele computere, men har købt massevis af
enkeltdele (bundkort, CPU'er, ram, grafikkort, lydkort osv osv), og jeg har
virkelig gode erfaringer med www.shg.dk og www.midtdata.dk som jeg har
handlet hos. Defekte varer (enten DOA eller gået i stykker inden for
garanti'en) er altid blevet ombyttet. Begge disse forretninger kan varmt
anbefales. Selvfølgelig findes der andre gode forretninger, men jeg har kun
prøvet disse 2.
Nå ja, og så Jysk Computer dengang det eksisterede. Det var bestemt ingen
succes. Elendig service, og virkelig dårlig indpakning, så indholdet af
pakken var itu ved modtagelsen, hvilket Jysk Computer ikke troede på.

Jeg kan ikke svare dig på, om opsætning, samle-kvalitet samt fintrimming er
iorden, da jeg som sagt ikke køber færdige computere. Jeg har indtil nu
bygget ca 10 PC'ere (ikke til mig alle sammen ) og med ovennævnte
firma'er ikke haft problemer overhovedet.
Sven

"Niels Frahm" <frahm@writeme.com> wrote in message

Fra : Jens Sloth

Dato : 06-11-01 20:11

Køb ikke hos Itbutikken! Det er faktisk umuligt at få en vare byttet hvis
den er defekt.
Jeg måtte klage til forbrugerstyrelsen, inden det lykkedes!

Fra : Karsten Vandborg Soe~

Dato : 06-11-01 21:42

Jens> Køb ikke hos Itbutikken! Det er faktisk umuligt at få en vare
Jens> byttet hvis den er defekt. Jeg måtte klage til
Jens> forbrugerstyrelsen, inden det lykkedes!

Jeg fik bl.a. byttet noget så sjældent som en defekt Athlon CPU uden
bøvl ved IT-butikken og har i øvrigt kun haft gode erfaringer med at
handle hos dem.

--
(o_ Karsten Vandborg Sørensen
//\ http://www.kom.auc.dk/~karstens/index.html

Fra : Rasmus A. Nielsen.

Dato : 06-11-01 22:35

"Karsten Vandborg Soerensen" <karstens@kom.auc.dk> skrev:

> Jeg fik bl.a. byttet noget så sjældent som en defekt Athlon CPU uden
> bøvl ved IT-butikken og har i øvrigt kun haft gode erfaringer med at
> handle hos dem.

Man kan endda se en 'fejlstatestik' på IT-butikkens hjemmeside.
IT-Butikken har ombyttet ca. 6% af de AMD CPU'er som de har solgt, så
enten har de kun solgt 16,67 AMD CPU'er og eller har de byttet mere som
en CPU. :)

Jeg går pt. og venter på en ny Seagate Barracuda IV 60GB, som
IT-Butikken skal bytte for mig og det har til nu, forløbet uden
problemer.

Nu ved jeg ikke lige hvad det var som Jens ikke kun få byttet, men det
må da have været noget helt særligt ?

--
Venlig hilsen: Rasmus.
=======================

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 07-11-01 00:34

"Jens Sloth" <Jens-Sloth@person.dk> wrote in

> Køb ikke hos Itbutikken! Det er faktisk umuligt at få en vare
> byttet hvis den er defekt.

Vrøvl. Jeg har aldrig haft problemer med IT Butikken. Heller ikke ved
reklamationer. Faktisk har IT Butikken en særlig service hvor de
sender dig en e-mail 2 måneder før garantien udløber på de varer du
har købt. Så evt. fejl og mangler kan blive rettet inden den udløber.

Jeg har heller ikke haft problemer med prc-data.dk, shg.dk, stratek.dk
eller studiedata.dk som alle er steder jeg handler med jævne
mellemrum.

--
Kent Oldhøj - Dansk OverclockingFAQ:
http://oldhoj.dk/overclockingfaq.htm