Drastisk ydelsesfald på EPoX 8KHA+ i Windo~
Fra : Jonny Jensen

Dato : 06-11-01 17:31

Hej ng!

Så kom det. Mit nye motherboard, Epox 8KHA+ og min ekstra stav Apacer 256 MB
DDR-ram...

Hidtil har jeg haft Asus A7M266 med 2x256 MB apacer DDR. Mit grafikkort er
GF3 64MB-DDR.

Men men men... Efter installationen i begge mine windows (Har et dualboot
med ME til spil, da jeg får bedst ydelse i dem i ME, og XP til resten) kørte
jeg en 3Dmark 2001... I XP fik jeg nu ca 6800, hvilket var 300 mere end
normalt. I ME fik jeg pludselig nu kun ca 5900! Her er jeg vandt til at
score godt og vel 7600!!!

Så er det lige jeg spørger: Hvad sker der her?!? Kan WinME ikke finde ud af
de 768 MB ram? Jeg vidste godt at der var problemer med mere end 512 MB, men
et fald på knap 1800 i 3Dmark2001?!?

Skal jeg bare indse at WinME ikke kan finde ud af det, smide det væk og køre
alt fra XP, eller er der virkelig noget jeg har glemt?

Jeg har installeret alle drivere, updates, tweaks osv. Jeg har fintrimmet
Rammen i BIOS'en og jeg kører DX8.1, Via 4in1 4.35, Detonator 21.85 og begge
windows er opdateret fuldt ud på Windowsupdate.

Jonny.

Fra : MTP

Dato : 06-11-01 17:55

hej

Har du geninstalleret begge windows drev (jeg mener med format og det hele)?

Lige en anden ting. Du skulle, hvis du altså ikke har prøvet dem, Detonator
22,50 de rykker helt vildt for mig

mvh
MTP

Fra : Mark S. Rasmussen

Dato : 06-11-01 18:15

"MTP" <MTP@Post.tele.dk> wrote in message
> [...]
hele)?

> Lige en anden ting. Du skulle, hvis du altså ikke har prøvet dem,

Hvor finder du dem henne? Under Win.XP på nvidia.com er den nyeste jeg kan
se 21.83? Og ved Xp 64-bit som ikke understøtter mit kort er den nyeste
22.20...

Fra : MTP

Dato : 06-11-01 18:26

f.eks. her
http://www.icrontic.com/index.php?page=public/downloads
men 22.80 er også kommet men jeg har dog ikk prøvet dem..

Fra : Mark S. Rasmussen

Dato : 06-11-01 20:09

> f.eks. her
> http://www.icrontic.com/index.php?page=public/downloads
> men 22.80 er også kommet men jeg har dog ikk prøvet dem..

Jeg har installeret 22.80 og de virker fint. De har også givet mig lidt mere
fart på grafikken.

Mvh Mark

Fra : Mark S. Rasmussen

Dato : 06-11-01 18:17

> [...]
af
> de 768 MB ram? Jeg vidste godt at der var problemer med mere end 512 MB,

Nu bliver jeg lige lidt nysgerrig over dine resultater. Du skriver ikke
hvilken processor du har? Jeg prøvede lige at køre 3DBenchmark på mit system
som er følgende:

1400Mhz AMD T-Bird
1.5Gb Ram
120Gb Harddisk
64Mb GeForce 2

På mit system fik jeg resultatet 3592. Den eneste sekvens der hakkede her
var den video med en flyveøgle karrusel og 8 polygoner. Alle andre kørte
fint. Grunden til det ret store spring, er det enten mit system der er sat
dårligt op, eller gør GeForce 3 virkelig så stor en forskel?

Mvh Mark

Fra : Mark S. Rasmussen

Dato : 06-11-01 18:19

> [...]
> fint. Grunden til det ret store spring, er det enten mit system der er sat
> dårligt op, eller gør GeForce 3 virkelig så stor en forskel?

Og dette blev kørt i 1024x768x16 (eller var det nu 32... kan ikke huske)

Fra : DaWizeGuy

Dato : 07-11-01 01:09

> system

GeForce3 gør en stor forskel. Din score afhænger udelukkende af resultatet
af de 4 spildemoer Car Chase, Dragothic, Lobby og Nature. Jeg husker ikke
præcist formelen men frame rates multipliceres med en faktor, og denne
faktor er dobbelt så høj for High Detail sammenlignet med Low Detail. Når
der er så stor forskel mellem GeForce2 og GeForce3 skyldes det dels, at
GeForce3 har væsentligt højere frame rates i High Detail, og dels at
GeForce2 ikke kan køre Nature demoen, da kortet ikke er fuldt DirectX 8
kompatibelt. Alene Narure demoen giver 1500+ points i GeForce3's favør.

--
Best regards/Med venlig hilsen
Anders Albrechtsen

Fra : Jonny Jensen

Dato : 06-11-01 18:27

Jeg har en Athlon 1333@1466...

Default test er den jeg altid tager. Den er 1024x768x32

Men med dit GF2 får du ikke alle tests at se. Bumpmapping og Pixelshader fx,
så her scorer du kun 0 og testen går videre... Desuden, er dit GF2 et MX,
MX200, MX400, GTS, eller TI?

Jonny.

Fra : Mark S. Rasmussen

Dato : 06-11-01 19:03

> [...]
fx,
> så her scorer du kun 0 og testen går videre... Desuden, er dit GF2 et MX,

Det er et GeForce 2 Pro/GTS