Babyudstyr
Fra : Henrik Kjeldsen

Dato : 06-11-01 16:33

Hej nyhedsgruppe.
Vi (min kæreste 34 år, og jeg 35 år) har snakket om at få børn den sidste
måned.
Vi er helt "grønne" på området og at købe babyudstyr er jo en
jungle.(Ligesom at købe en computer)
Vi har dog fundet frem til følgende baby-udstyr:

Emne: Butik
Pris
Seng Stokke Babyvest/Babysam
3500,-
Juniorsæt -
1600,-
Sengehest -
450,-
Skuffe -
750,-
Autostol Römer King Quickfix -
1500,-
Babystol Storchenmühle maximum Babyvest
900,-
Høj stol (Stokke Tripp Trapp (m/bøjle)) Babyvest/Babysam 1170,-
Puslebord (Idea) Babyvest
1300,-
Barnevogn Brio (alumina kombivogn) Babyvest
4500,-
Diverse (tøj) -
1000,-
Total
16670,-

Er der nogle her i denne Ng der har erfaringer med ovenstående udstyr, vil
vi blive meget glade for at høre fra jer.

Eventuelle alternativer modtages gerne.

PS: Det forskellige udstyr er fundet i de reskektive brochurer, samt på
nettet.
(http://www.babysam.dk/
http://www.babyvest.dk/
http://www.storchenmuehle.de/storch-de/autositz-de.htm
http://www.britax-roemer.de/deutsch/produkte/produkte_start.htm

På forhånd tak
Henrik Kjeldsen

Fra : Milea

Dato : 06-11-01 18:15

Hej Henrik

Dejligt at høre, at I planlægger at få børn *S*
Lige når jeg ser din liste, tænker jeg 'hmm...skal det hele være nyt?!*
Meget kan købes brugt *S*

I sin tid købte jeg en brugt Tripp Trapp stol....til...550 kr..med bøjle.
Kik i Gul&Gratis, eller tilsvarende køb/salg aviser, eller på nettet.

Ang. autostol, så kommer det også meget an på, hvordan ens bil er
'designet'. Nogle autostole er meget brede og dybe, og pris er ikke altid
lig med bedre design. Jeg foretrækker dog autostole med metalstel!

En almindelig tremmeseng med hæve/sænkebund, kan vist fåes for ca 1100 kr,
og den kan bruges i ca 3-4 år. Denne type seng har jeg været meget glad for.

Ang. barnevogn. Enig den bør være ny, når det er det første barn.
For snart 8 år siden, købte jeg en hvid 'Princess' , i nappa hedder det
vist, hos Mor&Barn..incl.lift, indkøbsnet(metal),regnslag og fluenet,
kostede den mig ca 2400 kr, og den er stadig ret stabil, trods det at nr. 3
barn nu bruger den. Liften er en af de 'faste' modeller...uden 'løse' hanke
og kaleche, men egentlig ret praktisk, stoffet kan klikkes af, og vaskes i
maskine.

Klapvogn...en Brio, købt brugt, kun brugt i 1 år, til ca 1200 kr...stadig
lige pæn, trods det at jeg har haft den i 7 år *S*

Min konklusion, tænk brugt, køb ikke det første og bedste, men også at det
skal holde i en del år, hvis man vil ha flere børn *S*
Well..og er BabySam ikke en af de dyreste børne-udstyrs forretninger?!

Mvh.
Milea <--- mor til 3

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 06-11-01 19:33

Hej

Henrik Kjeldsen wrote:

> Høj stol (Stokke Tripp Trapp (m/bøjle)) Babyvest/Babysam 1170,-

Der vil jeg i stedet anbefale Stokke Citty - ca 2000,- inkl bøjle og
puder. Den kan bruges fra de er mindre og "holder" bedre på børnene,
mens de er små.

mvh
Karsten Feddersen

Fra : Kirstine

Dato : 06-11-01 21:12

In article <3be80335$0$4859$ba624c82@nntp02.dk.telia.net>,
hkmk@mail.stofanet.dk says...
> [...]
> jungle.(Ligesom at købe en computer)
> Vi har dog fundet frem til følgende baby-udstyr:

> Barnevogn Brio (alumina kombivogn) Babyvest

Jeg faldt lige over denne her og gjorde mig et par tanker...

Nu kender jeg jo ikke Jeres begrundelse for at vælge en kombivogn, men
umiddelbart er der IMO et par minusser ved den. Liggemålet er ikke
særligt stort. Så barnet vokser hurtigt ud af den. Og så er combivogne
ofte ikke lige så stabile som almindelige barnevogne, så allerede når
barnet begynder at kunne bevæge sig meget rundt i vognen, kan der blive
et problem med at have barnet sovende i vognen.

Har I bestilt Babypakken fra Forbrugerstyrelsen? Så får I alle de seneste
testresultater på alt det børneudstyr, I kan drømme om...

Kirstine
--
*trying to do what works - trying to do what matters*

Fra : Ida Nielsen

Dato : 06-11-01 21:13

Da vi fik barn for 2½ år siden gjorde vi følgende erfaringer.

Seng: En med indstilligbund er klart at foretrække, det r meget nemmere at
løfte et lille barn op af den slags.
Vugge behøves ikke en god lift kan gøre det samme.

Barnevogn. Tænk på jeres behov. En kombivogn er oftes mindre i liggemålet og
skal junior sove i den længe er en " rigtig" barnevogn klart at foretrække.
Omvendt er det nemmere at få plads til kombi vognen i en bil.

Pudsle plads. Forsøg at indret den i nærheden af vand. Bryggers eller
badeværelse.
For det er noget L... at stå med en unge med fyld i bleen efter bleen er
taget af og ikke have vand i nærheden.

Som en anden sagde autostole se på jeres bil.
Jeg kan så anbefale at leje en boxette de første par mdr. Den er en
kombination mellem en lift og en autostol. Altså en kort lift med sele i.

Held og lykke med det

Ida

Fra : JØRGEN ANDERSEN

Dato : 08-11-01 22:54

Hejsa

Angående udstyr, så husk lige at det lille pus altså ikke kan bruge alt fra
starten. Efter min mening er der ingen grund til at købe en f.eks højstol
mens barnet er på vej. Vent til i skal bruge den, med mindre i selvfølgelig
falder over et godt tilbud. Dette er kun en ting, men der er faktisk mange
der godt kan vente.

Der er dog en ting vi varmt kan anbefale og det er en bæresele. Vi har haft
meget glæde af vores til begge vores børn. Den er guld værd når armene er
lange og unge bare er ked af det, pga f.eks tænder. Den er også genial hvis
man bare skal hente en pakke rugbrød i en butik.

MVH

Conny

PS: Vores bæresele er en Baby Björn *SS*

Fra : Torben Pedersen

Dato : 25-11-01 12:58

Hej Henrik.
Jeg håber det snart lykkes for jer at få en lille. Hvad ang. højstol så vil
jeg klart anbefale Danstolen, som er fuld på højde med Stokke Tripp Trapp,
men til gengæld billigere, vi har selv to styk til vores tvillinger.