chili til hunden
Fra : Jesper Pedersen

Dato : 06-11-01 15:40

Hejsa

Vi har et problem, vores hund er begyndt at tage af køkkenbordet, aldrig
mens vi er der, så det er lidt svært at "straffe" ham, jeg renger med han
gør det fordi han har haft held til at få lidt mundgodt der fra, så tænkte
jeg på og ligge lidt chili ud og så lade ham smage lidt på det, eller er der
andrer måder

Mvh Jesper, så ikke fik hele hans madpakke med idag

Fra : Iben Marianne Krarup~

Dato : 06-11-01 19:54

"Jesper Pedersen" skrev i en meddelelse >
> Vi har et problem, vores hund er begyndt at tage af køkkenbordet, aldrig
> mens vi er der, så det er lidt svært at "straffe" ham, ....<

Hej Jesper.

Jeg har hørt et godt råd fra en træner.

Du stiller en hel masse tomme konservesdåser på køkkenbordet, med en snor
omkring dem alle sammen. Enden af snoren binder du i enden af et stykke
kød/pølse, som du med vilje lader ligge lidt yderligt. (Dette skal kun
gøres, når du er hjemme, men ude af syne i køkkenet). Du sætter selvfølgelig
dåserne lidt rundt om pølsen/kødstykket, således at dåserne rigtig kan
skramle i hovedet på hunden.

Når din hund så kommer stormende efter chokket, over at have fået alle disse
raslende og larmende dåser er faldet i hovedet på den, så sæt dig ned til
hunden og læg armen rigtig "trøstende" omkring den og fortæl den, "Ih hvor
var det dog forfærdeligt, det der skete for dig. Nej - ih - åh".
Når man gør det på denne måde, så har det faktisk den modsatte effekt på
hunden - du fortæller faktisk hunden, at den skal være meget meget bange,
for det der skete.

Meningen er jo så også, at hunden forbinder det at tage en ting på
køkkenbordet, med ting der kommer larmende i knolden. Og ikke med at du
kommer knoklende flere sekunder/minutter efter og skælder den ud.

Jeg har endnu ikke selv afprøvet dette trick, men efter i aften, hvor min
egen hvalp var på bordet og hugge fra tallerkenen, så er det nok en ting,
der skal afprøves.
Hvis du afprøver denne "metode", må du da gerne lige skrive og fortælle,
hvor det spandt af.

Med venlig hilsen

Iben

Fra : coppi

Dato : 09-11-01 22:14

"> Hej Jesper.

> Du stiller en hel masse tomme konservesdåser på køkkenbordet

Hej Jesper.

Jeg har for mange år siden afprøvet næsten samme metode , bortset fra , at
det drejede ssig om rustfrie stålfade og sskåle.Med en klump leverposteg sat
så yderligt , aat det ikke kunne undgåes at det hele ramlede , når hun tog
leverpostegen.

Det virkede i aller højeste grad og det mærkelige er ,aat det virker
enddnu.Selv om hunden er død for 5 år siden.
Den lærdom hun fik dengang ,er gået i arv tilalle mine 3 efterfølgende
hunde, ingen af dem har nogensinde taget noget på køkkenbordet.

coppi

Fra : Punish the deed,not ~

Dato : 07-11-01 20:56

Jeg kendte engang en der havde en kat og havde det samme problem med at
katten gik rundt på køkkenbordet og det er jo lidt ulækkert ! han prøvede
alt men intet lykkes ,men så en dag tændte han alle 4 kogeplader i en times
tid til de var rødglødende og smed så katten op på køkkenbordet (fnis)hvor
den ellers var så glad for at gå ,men gæt en gang, efter den dag gik katten
aldrig op på køkkenbordet mere........Slut.......

men her er det jo en hund vi snakker om så ville det jo være sindsygt og
dyreplageri at gøre det !! håber ikke at der er nogle kattemennesker der
læser det

Fra : Christian Andresen

Dato : 08-11-01 08:49

> men her er det jo en hund vi snakker om så ville det jo være sindsygt og
> dyreplageri at gøre det !! håber ikke at der er nogle kattemennesker der
> læser det

Det er måske ikke dyreplageri når det er en kat ?

mvh

Christian

Fra : Eva Schmidt

Dato : 08-11-01 09:45

I mine øjne er det dyrplageri, uanset hvilket dyr det drejer sig om!!
Synes i øvrigt, at et er at berette om en hjernedød persons behandling af en
kat, noget andet er at more sig over det!!!
Det siger jo lidt om skribentens dyrevenlighed, som tilsyneladende kun
omfatter hunde (og måske endda kun hans/ hendes eget eksemplar, den meget,
meget omtalte "kamphund")

Eva

Christian Andresen <mailto:username@domain.country> skrev i en

Fra : Christian Andresen

Dato : 08-11-01 10:21

Jo mere man læser fra "Punish the deed,not the breed" jo mere undrer man sig
over hvorfor vedkomne overhovedet vil bruge sin tid i denne NG.

mvh

Christian

Fra : Alex Linaa

Dato : 08-11-01 11:00

"Christian Andresen" <mailto:username@domain.country> skrev i en meddelelse
> Jo mere man læser fra "Punish the deed,not the breed" jo mere undrer man
sig
> over hvorfor vedkomne overhovedet vil bruge sin tid i denne NG.

Jeg har smidt ham i mit kill-filter.
Det giver en meget mere dyrevenlig, og ikke mindst mere menneskevenlig
samling af indlæg i gruppen, end før

venlig hilsen
Alex Linaa

Fra : Christian Andresen

Dato : 08-11-01 11:02

Kan man lige få en kort forklaring til anvendelse af kill-filter ?

mvh

Christian

Fra : Alex Linaa

Dato : 08-11-01 13:17

> Kan man lige få en kort forklaring til anvendelse af kill-filter ?

Nu er det vist ikke den rette gruppe, men lad gå.

I outlook Express skal du have et indlæg af den person du vil blokere
markeret.
I menuen "Meddelelse" vælger du punktet "Bloker afsender", og vupti - Du ser
ikke længere indlæg fra denne person.

Jeg flytter lige eventuelle svar på dette over i en mere passende
nyhedsgruppe:

FUT til news:dk.edb.internet.software.mail+news.outlook-express

vh
Alex Linaa

Fra : N/A

Dato : 08-11-01 21:20

Fra : Joan Frederiksen

Dato : 08-11-01 21:20

> [...]
> i at nogen kunne finde på at kopiere min historie ,så er det da lidt langt
> ude syntes du ikke? ville du så også forbyde krimier i tv fordi så folk jo
> ud og skyder hinanden bagefter ?og kald du det bare forkvaklet humor hvis
du
> vil !jeg syntes da ikke at historien om katten var sjov, men folks
reaktion
> kan da godt more mig lidt vi kan jo ikke allesammen have en politisk
> korekt humor vel ?jeg er da imod alt dyreplageri !og jeg er også imod alt
> krig men kan da godt fortælle vittigheder om krig ,uden at skyde nogen ik

Jaja og var der ingen som havde reageret på dit indlæg, så var der heller
ingen som ville vide at det "bare var en historie" og at du "bare sagde det
for sjov"

Tænk dig dog om

/Joan

Fra : Joan Frederiksen

Dato : 08-11-01 09:47

"Punish the deed,not the breed"
<http://www.angelfire.com/biz6/dogholocaust/index.html@> skrev i en
meddelelse news:EhgG7.211$TW2.37163@news010.worldonline.dk...
men så en dag tændte han alle 4 kogeplader i en times
> tid til de var rødglødende og smed så katten op på køkkenbordet (fnis)

Synz du virkeligt at det er sjovt? Så skulle du i hvert fald skamme dig

> men her er det jo en hund vi snakker om så ville det jo være sindsygt og
> dyreplageri at gøre det

Det er det da i allerhøjeste grad også dyreplageri at gøre sådan med katte.

/Joan

Fra : Punish the deed,not ~

Dato : 08-11-01 11:20

Så fik jeg da lige sat lidt gang i den, haha er der slet ikke nogen herinde
der har bare lidt humoristisk sans ?
det var jo bare en lille historie ! selvfølgelig er det da dyreplageri
ligemeget vilket dyr det drejer sig om !nu er det jo ikke sådan at jeg
smider rundt med katte på kogepladerne herhjemme vel ,"humor" i behøver jo
ikke være så tørre

Fra : Eva Schmidt

Dato : 08-11-01 12:50

Kunne du ikke lige forklare os uden humoristisk sans, hvor det morsomme er
at finde i dit indlæg???
Ville du også have moret dig, hvis det havde drejet sig om en hund, der blev
mishandlet?
For mig er dyrets art fuldstændig underordnet, jeg kan under ingen
omstændigheder se det sjove i en beretning som din!
Og hvad skulle vi egentlig med den? Det er jo opdragelse af en hund, det
drejer sig om!

Eva

Fra : Joan Frederiksen

Dato : 08-11-01 13:58

meddelelse news:5XsG7.811$TW2.131837@news010.worldonline.dk...

> [...]
> ligemeget vilket dyr det drejer sig om !nu er det jo ikke sådan at jeg
> smider rundt med katte på kogepladerne herhjemme vel ,"humor" i behøver jo

Synz nu at du skal tænke dig godt om, inden du prøver at være sjov mht dyr.
Og jeg kan ikke se noget morsomt i dit indlæg, om det så bare var en
historie?

/Joan

Fra : Punish the deed,not ~

Dato : 08-11-01 21:13

det var jo bare en lille historie om katte !det troede jeg da godt at man
kunne klare i en n.g. om hunde
tag det ikke så tungt

og ja det er bare en historie !

Fra : Anne-Marie Prange Ma~

Dato : 08-11-01 14:38

> [...]
meddelelse news:5XsG7.811$TW2.131837@news010.worldonline.dk...

> Så fik jeg da lige sat lidt gang i den, haha er der slet ikke nogen

Jo så vidt jeg har erfaret har en del af os faktisk en temmelig god
humoristisk og ironisk sans . men den form for humor du præsenterer er
så hårrejsende at der intet sjovt er i den .. det eneste jeg egentlig
kan er at have ondt af dig fordi du kan more dig over slige ting ..
.... og det værste er faktisk at både det du beskriver og andre ting af
samme skuffe faktisk ofte er hvad dyr udsættes for .... har du tænkt
over at du måske med din dumme historie har givet en kattehader eller
nogle unge berusede mennesker en ide til noget de måske eller ikke
ville have fundet på ...

At kommer op på mærkerne har intet at gøre med at de mangler
humoristisk sans men de er bare ikke dyremishandlere .. og har altså
bare en normal og ikke en forkvaklet humoristisk sans ... .. mvh Ami

Fra : Punish the deed,not ~

Dato : 08-11-01 21:07

Fra : N/A

Dato : 08-11-01 23:31

Fra : N/A

Dato : 08-11-01 23:31

Fra : Hald & Nielsen

Dato : 08-11-01 23:31

Hvis ham Punish "oh so clever" gad tage denne nyhedsgruppe seriøst og stoppe
alle de total ligegyldige indslag der bare viser hans dårlige etiske
tankegang, kunne vi andre måske få et ord indført. Hvis hunden ikke stopper
med at hoppe op og tage maden på bordet kan løsningen i hvert fald på
køkkenbordet være at påmontere et ca. 7 cm bræt på bordkantet med en skrå
hælning, så det var umuligt at stå der. Lidt i stil med det kan der sættes
et bræt op tværs over bordet lige der hvor hundens hoved rammer når den
hopper op, dette bræt skal selvfølgelig kunne flyttes når der laves mad.
Dette lærer dog på ingen måde hunden at lade være med at tage maden, og det
har jeg ingen løsning på, min egen mors hund gør det stadig på 7. år.
Venlig hilsen Nina Hald

ps. undlad dog at give fjolset så meget opmærksomhed, det er jo det eneste
han vil have.

Fra : Punish the deed,not ~

Dato : 09-11-01 09:57

Ok jeg prøver lige at være lidt seriøs jeg ville foreslå at stille mad
på køkkenbordet, og stå på lur et sted hvor hunden ikke lægger mærke til en,
"hvis det kan lade sig gøre" og så skælde den ud lige når den skal til at
tage maden ,det har virket for mig !når jeg nogle gange sætter min mad på
sofabordet "hvor hunden kan nå det"så stopper han op 1 meter fra og kigger
på maden og jeg går ud i køkkenet men holder stadig øje med ham jeg stopper
op bag døren nogle gange og kigger ,og hvis han tager bare et skridt hen
imod min mad ,siger jeg et bestemt nej !mange gange kan jeg nøjes med at
kigge bestemt på ham, og han har aldrig taget noget af mit mad "endnu"
ligesom jeg heller ikke tager hans mad når han har fået det !det har været
løsningen for mig .men det kræver noget tålmodighed

Fra : Punish the deed,not ~

Dato : 08-11-01 21:19

> Synz du virkeligt at det er sjovt? Så skulle du i hvert fald skamme dig

> Det er det da i allerhøjeste grad også dyreplageri at gøre sådan med
katte.

> /Joan

ja selvfølgelig er det da det !det var jo også bare en lille historie! tag
det nu ikke så tungt