Tabeller....
Fra : Fusty

Dato : 06-11-01 15:22

Davs ng

Hvordan laver man tabeller i php...?
altså jeg mener ligesom...
Jeg vil nemlig gerne lave en side hvor jeg kan opdatere nyheder og den slags
i tabeller....
øhh hvordan gør man det....?
Og hvordan laver man sådan en admin side...?

Hilsen Rune Hansen...

p.s

Jeg er ret ny hvad PHP/MySQL angår...

Fra : Kasper Damkjær

Dato : 06-11-01 16:29

Fusty skrev: (messageID:

> Davs ng
>
> Hvordan laver man tabeller i php...?
> altså jeg mener ligesom...

Fx. sådan her:
<?php
echo "<table>";
echo "<tr>";
echo "<td></td>";
echo "</tr>";
echo "</table>";
?>

> Jeg vil nemlig gerne lave en side hvor jeg kan opdatere nyheder og den
> slags i tabeller....
> øhh hvordan gør man det....?

Det lyder som om du blander to ting sammen. PHP har oftest intet direkte
at gøre med layoutet på en side - medmindre at du beder PHP om at udskrive
HTML som vist ovenfor.

Tænk istedet på det således, at du laver en HTML-side med de tabeller du
ønsker, og derefter putter noget PHP-kode ind i en celle hvor dine nyheder
skal stå. Det kunne fx. være noget PHP-kode, der henter de 5 nyeste nyheder
fra en database.)

> Og hvordan laver man sådan en admin side...?

Groft sagt: I omvendt rækkefølge af ovenstående - her skal PHP-koden skrive
noget i en database fremfor at hente det.

> Hilsen Rune Hansen...
>

> p.s
>
> Jeg er ret ny hvad PHP/MySQL angår...

Man skal starte et sted. Prøv at se nærmere på følgende:
http://www.webcafe.dk/
http://www.netcoders.dk/articles.asp?mode=show_article&article_id=99&tech_id=2

--
Kasper Damkjær