Erfaringer med mor - datter
Fra : jensen@microsoft.com

Dato : 06-11-01 14:51

Hej gruppe.
Jeg har en 5½ år gammel mor med to piger på 15 uger.
I den sidste 1 til 2 uger har moren knuret og frest af
killingerne og vil helst ikke være i samme rom som dem.

Jeg vil gerne beholde en af killingerne og spørgsmålet
er om nogen har nogle fiff om hvordan mor datter
skal finde ud af det.

Torfinn

Fra : Camilla Scharff

Dato : 06-11-01 21:53

Hej Torfinn

Det er helt naturligt, at en mor-kat vil afvise sine killinger, når hun
synes de er parate til det - det er en del af deres opdragelse!

Jeg synes ikke det er smart at beholde en hunkilling, for moderen vil højst
sandsynligt blive ved med at afvise med mere og mere håndfaste metoder - og
hvis killingen ikke finder nyt hjem, så risikerer du, at hun gør! (især hvis
de går ude...). Det kan dog måske ændre sig, hvis du får dem begge
neutraliseret.

Jeg har altså desværre ingen fifs som sådan - andet end neutraliseringen
(som under alle omstændigheder er fornuftig) - og ellers at du vælger ikke
at beholde en killing.

Mvh. Camilla
--
Camischa's burmesere
http://www.burmese.dk

Fra : Lily

Dato : 06-11-01 22:29

--
Camilla Scharff <camischa@jubiimail.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9s9ioi$rp9$1@news.cybercity.dk...
> [...]
hvis
> de går ude...). Det kan dog måske ændre sig, hvis du får dem begge

Hej Camilla og Torfinn

Ja, jeg må jo så sige at jeg bestemt har en god erfaring i at beholde en hun
fra kuldet. Mitzi fik en killing og da der kun kom en, var beslutningen om
at beholde hunkillingen ret let. Der var også lidt afvisning omkring de
12-15 uger, men det gik hurtigt over. Da Mitzi så fik et kuld killinger mere
(4 stk) hjalp storesøs med at passe og pleje dem. Og hun kunne også i ny og
næ få sig en hyggetår. Det kan hun stadig og killingerne er nu 12 uger og
tre er flyttet hjemmefra. Den sidste han beholder vi. Nu er begge hunkatte
kastrerede, men det er kun to uger siden og det har ikke ændret deres
adfærd.

Hilsen Tina

Fra : Tina Bach Larsen

Dato : 06-11-01 23:05

Mine svigerforældre opgav at beholde en kat fra deres kuld da mormissen hver
gang smed dem ud " behandlede dem meget grimt indtil de rendte hjemmefra" Så
jeg tror at i nogen tilfælde kan det være svært, de har prøvet både med han
og hun killing og lige meget hjalp det, jeg ville få dem begge neutraliseret
så skulle det kunne lykedes.

Mvh Tina