Lige et hurtigt USB spørgsmål
Fra : Møffe

Dato : 06-11-01 13:02

Kan man bare uden videre tilslutte 2 computere via USB stikkene med et alm
USB kabel?
Hvad vil der ske? Er der ikke strøm i USB-portene?
Hvis det kan lade sig gøre, kan man så ikke bare installere et program som
kan styre maskinerne
(jeg syntes at have hørt et progs.der hedder noget i retningen af "pcsync"
eller skal der installeres netkort.
Det var mere smart at lige proppe 2 stik i og vupti -----Men?----

På forhånd Tak

Fra : Leony

Dato : 06-11-01 13:46

"Møffe" <ibert@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> Kan man bare uden videre tilslutte 2 computere via USB stikkene med et alm
> USB kabel?

Nej

> Hvad vil der ske? Er der ikke strøm i USB-portene?

Jeg tror ikke det er sundt, men ved det ikke da jeg ikke har prøvet.

> [...]
> kan styre maskinerne
> (jeg syntes at have hørt et progs.der hedder noget i retningen af "pcsync"

Det ville være smart, men det ville også være hamrende langsomt.
Det kan lade sig gøre:
http://www.proconsult.dk/katalog/net/net-nic/netnic60/net-du-e100.html

Netkort er nu nok at fortrække.
Det er både billigere og hurtigere.

Leony

Fra : Møffe

Dato : 06-11-01 14:01

Tak for svaret!
Så må jeg vist hellere anskaffe mig et par netkort
Øv, Øv

Fra : Peter Brandt Jørgens~

Dato : 06-11-01 14:15

> [...]
> kan styre maskinerne
> (jeg syntes at have hørt et progs.der hedder noget i retningen af "pcsync"

Hej

Et sådant USB-kabel kan købes flere steder, fx. Zitech, hvor det hedder et
'Host to host' kabel og koster 370,-

Så vidt jeg husker kommunikerer man med 3 Mbit/s... (anyone: Korriger mig
venligst!)

Spørg evt. også ovre i dk.edb.netvaerk

Her har spørgsmålet været besvaret flere gange.

Mvh. Peter
www.peterbj.dk (Nu over 700 vitser!!!)

Fra : Leony

Dato : 06-11-01 14:49

"Peter Brandt Jørgensen" <peterbj@peterbj.dk> skrev i en meddelelse
> "Møffe" <ibert@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse

[snip]

> [...]
> 'Host to host' kabel og koster 370,-
>
> Så vidt jeg husker kommunikerer man med 3 Mbit/s... (anyone: Korriger mig

3 Mbit/s - vidste ikke at gnags' "mens jeg bli'r gammel handlede om deres
lille
USB netværk
Stadigvæk er alm. netkort at foretrække.
10/100 Mbit/s (teoretisk) (stadig langt bedre end USB)
Hvis det kun er 2 computere der skal connectes kan det gøres for ca. 370,-
alt efter hvilket mærke man går efter.

Leony

Fra : Kim Jensen

Dato : 06-11-01 15:17

On Tue, 6 Nov 2001 14:14:36 +0100, "Peter Brandt Jørgensen" <peterbj@peterbj.dk> wrote:

>Et sådant USB-kabel kan købes flere steder, fx. Zitech,
>hvor det hedder et 'Host to host' kabel

Kaldes også USB Link kabel.

>og koster 370,-

Er set til 281,-

>Så vidt jeg husker kommunikerer man med 3 Mbit/s...
> (anyone: Korriger mig venligst!)

Maks. 4 Mbit/s hos undertegnedes udgave.

Mvh,

Kim Jensen
Hammargren Data
www.hd.dk