Hardwareproblemer ved opdatering til Win 2~
Fra : Claus E Beyer

Dato : 06-11-01 10:34

Under opdatering af Win98 til Win 2000 på en Fujitsu-Siemens, kom der følgende
melding:

"For at kunne køre Windows 2000 kræves nye Win2000-drivere til:

TRIDENT CYBERBLADEi7 AGP (v6.505482-10+) og til

VIA PCI AUDIO CONTROLLER(WDM)"

Efter meldingen turde jeg ikke andet end at stoppe installationen og lade det blive
ved Win98.

Er der nogen der véd, hvad er disse to størrelser for noget, og hvorledes man kan
skaffe de pågældende drivere ?

På forhånd tak for hjælpen.

Claus

(Jeg har tilladt mig at sende dette spørgsmål til både "dk.edb.hardware" og
"dk.edb.system.ms-windows")

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 06-11-01 12:46

> TRIDENT CYBERBLADEi7 AGP (v6.505482-10+)

grafikkort

> VIA PCI AUDIO CONTROLLER(WDM)"

Lydkort.

Prøv at finde driverne på Fujitsu/Siemens hjemmeside, som er ???
Eller på www.windrivers.com/company.htm først findes hvilken hardware,
derefter producenten - hvorfor disse skal finde først!

/Mikael

Fra : Kurt Lykke

Dato : 06-11-01 16:50

> [...]
> Eller på www.windrivers.com/company.htm først findes hvilken hardware,
> derefter producenten - hvorfor disse skal finde først!

Hej Mikael
Disse drivere bliver nedtaget under hans W98
og install. her ?
(I og med W2000 ikke er install. endnu ?)

Selv om de relaterer til W2000 så fungerer det ?
mvh
Kurt

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 06-11-01 13:02

> TRIDENT CYBERBLADEi7 AGP (v6.505482-10+)

Muligvis denne:
<http://www.tridentmicro.com/videcomm/download/blade_9880.htm>

eller denne:
<http://www.tridentmicro.com/videcomm/download/blade_9880.htm>
Jeg holder dog på den øverste.

Her er et link til kortet:
<http://www.tridentmicro.com/videcomm/tridproducts/portable/cyberblade_i7.ht
m>

> VIA PCI AUDIO CONTROLLER(WDM)"

Denne kan man næsten ikke finde, dog ville jeg søge efter driver til hele
maskinen på producentens hjemmeside.

Jeg går udfra det er en bærbar, der er tale om!

/Mikael

Fra : Claus E Beyer

Dato : 06-11-01 13:59

"Mikael Nørrelund Andersen" <noerrelund@pc.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> maskinen på producentens hjemmeside.
>
> Jeg går udfra det er en bærbar, der er tale om!

Tak for dine svar.

Nej, det er en stationær der er tale om.

Claus