Optage tv
Fra : John Nielsen

Dato : 06-11-01 10:38

Hej Ng

Jeg er lidt usikker på hvilken ng dette høre under så jeg vil
prøve her.

Kunne godt tænke mig at kunne optage tv programmer
og brænde dem på en vcd men ved ikke hvilken tvkort
man skal købe.
Ingen penge har jeg nok af så det skal helst være billigt.
Jeg drømmer så om at kunne se dem på mit tv og ikke
kun på min PC.
Jeg har ikke et grafikkort med tv out men kan det være
på tvkortet?
Hvis jeg nu ville optage en DVD over til en VCD vil det
kræver andet hardware?

På forhånd tak
John Nielsen

Fra : Mogens

Dato : 06-11-01 10:58

On Tue, 6 Nov 2001 10:37:58 +0100, "John Nielsen" <w@w.dk> wrote:

>Kunne godt tænke mig at kunne optage tv programmer
>og brænde dem på en vcd men ved ikke hvilken tvkort
>man skal købe.
>Ingen penge har jeg nok af så det skal helst være billigt.

Jeg bruger et Terratech TVvalue til ca 500,- og det virker
fint.

>Jeg drømmer så om at kunne se dem på mit tv og ikke
>kun på min PC.
>Jeg har ikke et grafikkort med tv out men kan det være
>på tvkortet?

Jeg tvivler. Jeg har kun set TV-in på TV kort. Aldrig TV-out

>Hvis jeg nu ville optage en DVD over til en VCD vil det
>kræver andet hardware?

Kun at du har et DVD drev i computeren og en brænder
Du kan læse på www.doom9.org hvordan man gør.
Der er masser af guides og gratis programmer til dette.

Mvh Mogens

Fra : albert

Dato : 06-11-01 13:34

> Jeg bruger et Terratech TVvalue til ca 500,- og det virker
> fint.

Lad mig lige forstå : Du siger, at for 500kr kan man få et kort
der kan producere acceptabel nok kvalitet (mindst 352x288)
real-time optagelse ?!?!

mvh Albert
Der troede at vi talte Miro, Matrox Marvel etc....

Fra : Mogens

Dato : 06-11-01 13:53

On Tue, 6 Nov 2001 13:33:36 +0100, "albert" <albert@albertsmc.dk>
wrote:

>Lad mig lige forstå : Du siger, at for 500kr kan man få et kort
>der kan producere acceptabel nok kvalitet (mindst 352x288)
>real-time optagelse ?!?!

"Acceptabelt" er jo et meget relativt begreb og der blev jo
spurgt efter en billig løsning. Jeg synes at det resultat jeg
opnår med mit billige TV kort er ganske udemærket, men
selvfølgelig kan det da ikke måle sig med kort som koster
4-5 gange så meget. Du er jo nødt til at vælge om du vil
have super deluxe kvalitet eller om du vil nøjes med mindre.

Desuden kræver det jo en kraftig CPU at optage og
komprimere i realtime. En rå AVI optagelse fylder jo sindsygt
meget, så jeg komprimerer direkte til DivX. Man skal nok
ikke have en CPU på under 1 GHz for at kunne det.

Fra : René Jensen

Dato : 06-11-01 13:31

John Nielsen wrote:
> Hvis jeg nu ville optage en DVD over til en VCD vil det
> kræver andet hardware?

Kun et DVD-ROM drev, og en masse fri harddisk plads (gerne 6-8GB+).
Men hvorfor konvertere DVD til VCD? -VCD'en er langt ringere kvalitet
end DVD og MPEG-4/DivX.

--
Med venlig hilsen,
René Jensen

Once a upon a time a wise man said to me:
"I consider Windows like I consider bad weather ... I accept it and hope
for something better"

Fra : John Nielsen

Dato : 06-11-01 14:34

Hej Rene

Jeg er ikke klar over hvilken formater der kan afspilles
i en alm dvdafspiller. Kan man spiller andet end dvd og vcd?

Hilsen John Nielsen

Fra : Hellfire

Dato : 06-11-01 17:47

"John Nielsen" <w@w.dk> skrev i en meddelelse
> Hej Rene
>
> Jeg er ikke klar over hvilken formater der kan afspilles
> i en alm dvdafspiller. Kan man spiller andet end dvd og vcd?
>
> Hilsen John Nielsen

CD-i, og så er der nogle, som kan klare S-VCD (højere opløsning som VCD).

Fra : René Jensen

Dato : 07-11-01 00:35

John Nielsen wrote:
> Jeg er ikke klar over hvilken formater der kan afspilles
> i en alm dvdafspiller. Kan man spiller andet end dvd og vcd?

Det kommer an på hvilke afspiller man har ... det ses typisk at de
"prisbillige" DVD maskiner, oftes ses i FDB's kædens supermarkeder, at
de kan tage forskellige formater herunder også DivX, dog skilter de ikke
med det da DivX reelt er et hacked MPEG-4 codec. De lidt dyrere maskiner
vil således kun understøtte DVD og VCD/S-VCD.

Fra : DWM

Dato : 07-11-01 02:33

"René Jensen" <rene.jensen@city.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> med det da DivX reelt er et hacked MPEG-4 codec. De lidt dyrere maskiner
> vil således kun understøtte DVD og VCD/S-VCD.

Og hvilke prisbillige afspillere kan afspille DivX?
--
Med Venlig Hilsen / Best Regards
Kenneth Iversen

PS: No it´s not a valid emailaddress

Fra : Jesper Hansen

Dato : 07-11-01 18:27

"DWM" <no.valid.email.address@for.you.duh> wrote in message
> "René Jensen" <rene.jensen@city.dk> skrev i en meddelelse
>
> Og hvilke prisbillige afspillere kan afspille DivX?
> --
Det kunne jeg også godt tænke mig at vide, da jeg aldrig har set det.

MVJ Jesper Hansen

Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 06-11-01 14:47

Fra : Per Kristensen

Dato : 06-11-01 16:13

ATI's Radeon kort m/tv tuner har vist software så man kan programmere den
til at optage ligesom en video.

Fra : jbf

Dato : 07-11-01 11:47

> ATI's Radeon kort m/tv tuner har vist software så man kan programmere den
> til at optage ligesom en video.

Den nye All-in-Wonder Radeon 8500DV ser interessant ud.

Læs preview her http://www.anandtech.com/video/showdoc.html?i=1555&p=1

Fra : Thf

Dato : 06-11-01 16:54

> [...]
>på tvkortet?
>Hvis jeg nu ville optage en DVD over til en VCD vil det

Jeg fik samme ide, så jeg har købt et brugt Miro videoredigerings kort
til 900- Og det grapper flyende, ca 750x512 linier med cd lyd, uden tab
af frames, min ide er så at optage de musikvideoer de interesserer mig
mest, og så lave noget videocd, med menuvalg hvis man kan det, så lan
man bruge sin dvd i stedet for video'en.
Altsammen for at få en hurtigerer søgetid.

--
Brøndby
MVH THF Cessna 182S