Låse mapper?
Fra : Martin

Dato : 06-11-01 09:30

Hejsa.

Jeg leder efter et program som kan "låse" en eller flere mapper i Windows, så
andre ikke kan åbne mapperne men kun se dem.
For ca. 1½ år siden så jeg et program som satte en lille hængelås i hjørnet af
de gule mapper, og de kunne derefter kun åbnes med det rette password.
Jeg mener, at det var Norton Utilities, men jeg er ikke sikker. Jeg kan ikke
finde info om netop denne feature på Symantec's hp.

Jeg er ikke interesseret i programmer som skjuler mapperne, men kun "låser" dem
så uvedkommende ikke kan se indholdet.

Håber nogen kan hjælpe videre.

MVH
Martin

--
Posted from [212.130.210.2]

Fra : Alex Holst

Dato : 06-11-01 09:44

Martin <feedback56@hotmail.com> wrote:
> Jeg leder efter et program som kan "låse" en eller flere mapper i Windows,
> så andre ikke kan åbne mapperne men kun se dem.

Du maa have overset foelgende emne i OSS'en da du laeste den igennem:

http://a.area51.dk/sikkerhed/hjemme_pc#beskytte
http://a.area51.dk/sikkerhed/hjemme_pc#benytter

Fra : Bjarne Duelund

Dato : 06-11-01 14:15

"Martin" <feedback56@hotmail.com> skrev i en meddelelse news:a0b08692d710258f839235b47285b766.35565@mygate.mailgate.org...
> Jeg leder efter et program som kan "låse" en eller flere mapper i Windows, så
> andre ikke kan åbne mapperne men kun se dem.

NTFS sikkerhed.

--
Mvh Bjarne Duelund, duelund@danbbs.dk
Opsætning af Windows ICS, XP tips, Fjernstyring af PC m.m.:

Fra : Mikkel Bundgaard

Dato : 28-12-01 19:00

> Jeg er ikke interesseret i programmer som skjuler mapperne, men kun "låser" dem
> så uvedkommende ikke kan se indholdet.
>
> Håber nogen kan hjælpe videre.

Nu skriver du ikke hvilket OS du bruger, men jeg nævner i flæng
styresystemer som har muligheden. *nix, *bsd, windows NT.

Jeg formoder nok at du bruger windows 9x/me/dos og disse har ikke
muligheden! Drop de systemer og installer windows NT med NTFS eller *NIX
hvor muligheden er indbygget.

Ellers kan du jo overveje om du vil vælge at kryptere mapperne. Og kun
kan åbnes ved hjælp af dekryptering.

Hilsen Mikkel