Pinnacle Studio Online
Fra : Brian Pedersen

Dato : 06-11-01 08:33

Hej Gruppe!

Min Studio Online fra Pinnacle til USB-porten, skulle efter sigende gemme i
MPEG1-formatet. Men det gør den ikke, den gemmer i AVI (hvilket fylder 10
gange så meget) og så konverteres det til MPEG1, hvis man har lyst.

Er det muligt med dette produkt at gemme direkte i MPEG1-formatet? Evt. med
noget andet software?

Og så lige et tillægsspørgsmål...er der nogle der ved hvor det er muligt at
købe en Composite (Video-signal) til S-VHS konverter?

På forhånd tak for hjælpen!

Venligst

Brian

Fra : Brian Binnerup

Dato : 06-11-01 08:51

Hej Brian.

Nu kender jeg ikke det specifikke program - men jeg bruger selv deres Studio
7 til FireWire.

Men - jeg vil absolut ikke tro at du kan gemme direkte ned i MPEG1 format,
da dette kræver realtime komprimering - hvilket man typisk kun kan med
hardware der er beregnet til det.

Men - i gruppen uk.rec.video.digital kan du helt sikkert finde en helt
masse!

Mvh

Brian Binnerup

Det at redigere video er krævende - jeg har selv lige bygget ny computer af
samme grund...