Probelm_os : CD kopiering med Nero & LiteO~
Fra : Jan O

Dato : 06-11-01 00:32

Har netop investeret i en brænder Liteon 16x10X40x fra PC-Netto.

Som noget af det første skulle jeg lige prøve at brænde en kopi af en
lyd-CD'er med copyright. Til bilen selvfølgelig - og altså i fuld
oversenstemmelse med al gældende lovgivning.......

MEN funktionaliteten "kopiering af CD" funger ikke når jeg prøver med Tom
Jones. Derimod ingen problemer med en data-cd uden copyright.

Løste problemet ved at kopiere til en "billedfil" til harddisken og derfra
brænde det til en jomfruelig CD. Lidt en langsommelig proces......

Er det måden at gøre det på??? - Eller er der en genvej........

På forhånd tak !

Fra : René Jensen

Dato : 06-11-01 13:40

Jan O wrote:
> [...]
> brænde det til en jomfruelig CD. Lidt en langsommelig proces......
>
> Er det måden at gøre det på??? - Eller er der en genvej........

Du skal regne med at musikbranchen jo har været så fortørnet over alt
"den piratmusik", som forekommer på nettet i form af .MP3-formatet (som
er genialt, ligesom DivX er det for video), så de har i en længere
periode udsendt musik CD'ere med forskellige anti-pirat beskyttelse på.
I nogle af tilfældende vil en nyindkøbt musik CD slet ikke blive spillet
i f.eks. ens CD afspiller, som sidder i bilen, men godt nok i stuens
anlæg. Men dog vil disse CD'ere kunne blive afspillet i størstedelen af
CD afspillere.

Ja, skulle det ikke være muligt at lave en direkte CD til CD kopi (evt.
i 1x speed), så er der kun CD image tilbage.

--
Med venlig hilsen,
René Jensen

Once a upon a time a wise man said to me:
"I consider Windows like I consider bad weather ... I accept it and hope
for something better"

Fra : Thf

Dato : 06-11-01 16:54

> [...]
>brænde det til en jomfruelig CD. Lidt en langsommelig proces......
>
>Er det måden at gøre det på??? - Eller er der en genvej........

Måske kan CloneCD gøre det, i så fald må du gerne lige reporterer det
tilbage.

--
Brøndby
MVH THF Cessna 182S