gcc
Fra : Mickey

Dato : 05-11-01 23:56

nu har jeg jo fået at vide at gcc 3.0 er buggy, er fejlene rettet i 3.0.2 ?

--
|-|$235-|)k - Mickey - Eko sum lapis
Problemer med forbindelsen ?

Fra : Morten Brix Pedersen

Dato : 06-11-01 00:11

Mickey wrote:

> nu har jeg jo fået at vide at gcc 3.0 er buggy, er fejlene rettet i 3.0.2 ?

Hvilke fejl hentyder du til? Der er rettet rigtig mange fejl i 3.0.2,
kig nederst på denne URL, der er Changelog:

http://gcc.gnu.org/gcc-3.0/features.html

- Morten.

--
Morten Brix Pedersen morten@wtf.dk
www.wtf.dk

Fra : Mickey

Dato : 06-11-01 00:23

"Morten Brix Pedersen" <morten@wtf.dk> skrev i en meddelelse

> Hvilke fejl hentyder du til? Der er rettet rigtig mange fejl i 3.0.2,
> kig nederst på denne URL, der er Changelog:

no idea - fik at vide i tråden "apache -make fejler" at gcc 3.0 var buggy...

Fra : Claus Rasmussen

Dato : 06-11-01 06:38

Mickey wrote:

> no idea - fik at vide i tråden "apache -make fejler" at gcc 3.0 var
> buggy...

Ja, ja... det er mig.

gcc er stadig buggy. Den kan f.eks ikke kompilere KDE eller kernen (med
alle moduler og på alle platforme).

Dermed ikke sagt, at den ikke kan bruges overhovedet - faktisk tvært-
imod. Men hvis man har problemer med at kompilere et program, bør man
forsøge sig med en tidligere gcc også, for at tjekke om det er der,
fejlen ligger.

-Claus

Fra : Peter Makholm

Dato : 06-11-01 07:34

Claus Rasmussen <clr@cc-consult.dk> writes:

> gcc er stadig buggy. Den kan f.eks ikke kompilere KDE eller kernen (med
> alle moduler og på alle platforme).

I rigtig mange tilfælde, specielt nå det er under oversættelsen det
går galt, er det ikke gcc der er problemer med men programmet der er
skrevet så gcc2.7-specifikt at det ikke har kunnet tåle at gcc er
blevet mere standardoverholdende.

På Debian bruges gcc 3.0 som standardoversætter på hppa og ia64 og en
del fejl underoversættelsen er blevet rettet ved ret simple
korrektioner i koden. Især g++ er blevet ramt hårdt af at man er
begyndt at tænke på c++-standarden. Se følgende side, der er skrevet i
forbindelse med Debians brug af gcc3.0 på hppa og ia64:

http://people.debian.org/~willy/common_bugs.html

-- Allan Olesen på dk.edb.system.unix

Fra : Claus Rasmussen

Dato : 06-11-01 10:32

Peter Makholm wrote:

> [...]
> går galt, er det ikke gcc der er problemer med men programmet der er
> skrevet så gcc2.7-specifikt at det ikke har kunnet tåle at gcc er

Ja, det var også det, der var balladen, da RedHat tyvstartede med deres
egen udgave af gcc 3. Men i tilfældene KDE og kernen er det nu stadig
en bug i gcc, der er problemet.

-Claus

Fra : Mickey

Dato : 06-11-01 13:26

"Peter Makholm" <peter@makholm.net> skrev i en meddelelse

> [...]
> går galt, er det ikke gcc der er problemer med men programmet der er
> skrevet så gcc2.7-specifikt at det ikke har kunnet tåle at gcc er

dvs, i foreslår faktisk en nedgradering ?

Fra : Claus Rasmussen

Dato : 07-11-01 02:25

Mickey wrote:

> dvs, i foreslår faktisk en nedgradering ?

Jeg anbefaler, at du tager udgangspunkt i den kode, du ved virker. Dvs.
source rpm'en fra SuSE.

-Claus

Fra : Mickey

Dato : 07-11-01 15:10

"Claus Rasmussen" <clr@cc-consult.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg anbefaler, at du tager udgangspunkt i den kode, du ved virker. Dvs.
> source rpm'en fra SuSE.

jamen hør så her...

Efter adskillige forsøg har jeg fundet frem til at det er når Apache og PHP4
skal køres sammen det går galt.
make efter en ./configure --activate-module=src/php4/mod_php4.c går galt,
uden går det fint ligesom php4 sagtens kan kompileres selvstændigt.

- hvilken src skal jeg så ha fat i ? og hvorfra ? (har søgt på suse.com)

Fra : Peter Makholm

Dato : 06-11-01 13:39

"Mickey" <news002@susie.dk> writes:

> dvs, i foreslår faktisk en nedgradering ?

I de tilfælde jeg har haft problemer med gcc foreslår jeg at man
retter den kode nyere gcc'er ikke kan oversætte.

-- Allan Olesen på dk.edb.system.unix

Fra : Mickey

Dato : 06-11-01 13:50

> I de tilfælde jeg har haft problemer med gcc foreslår jeg at man
> retter den kode nyere gcc'er ikke kan oversætte.

nu er det så lige at jeg hopper fra - har ikke lyst til at rette i koden til
diverse libs samt apache og php med moduler...
- den brokker sig bla. over noget med "undefined symbol __DSO_handle"...