Dvd hakker - måske OT
Fra : Tony

Dato : 05-11-01 22:13

Med fare for at spørge det forkerte sted: jeg har afspillet én film på dvd
drevet (et 5x Toshiba (1202 tror jeg)). Det hakkede hvert 5 sekund hele
filmen igennem.
Der fulgte ikke nogen driver med - skulle det være nødvendigt? Spiller på et
geforce2 mx400

Tony

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 05-11-01 22:18

"Tony" <grundig@SLETMIGpost6.tele.dk> wrote in message
> [...]
> filmen igennem.
> Der fulgte ikke nogen driver med - skulle det være nødvendigt? Spiller på

Du har højt sansynligt ikke aktiveret DMA.

Prøv at se i enhedshåndtering, og se egenskaber for dit drev.. og aktiver så
DMA. Hvis du gar et Live-lydkort skal du deaktivere 16 bit emulation, eller
hvad det heder....

Fra : Per Nielsen

Dato : 06-11-01 10:25

> [...]
>
> Prøv at se i enhedshåndtering, og se egenskaber for dit drev.. og aktiver

> DMA. Hvis du gar et Live-lydkort skal du deaktivere 16 bit emulation,

Jeg har et SB Live! lydkort. Hvordan deaktiverer man 16 bit emulation, og
giver det problemer andre steder?

Fra : René Jensen

Dato : 05-11-01 23:09

Tony wrote:
> [...]
> filmen igennem.
> Der fulgte ikke nogen driver med - skulle det være nødvendigt? Spiller på et

Det kunne lyde som om at du ikke har slået DMA til Toshiba drevet, og
evt. kan man i f.eks. PowerDVD slå hardware-accelleration til, således
at processoren ikke belastes af DVD dekodningen. Geforce kortene skulle
have hardware MPEG-2 dekodning.

--
Med venlig hilsen,
René Jensen

Once a upon a time a wise man said to me:
"I consider Windows like I consider bad weather ... I accept it and hope
for something better"