Hvad er en backbone dumb part. 2
Fra : keldorff

Dato : 05-11-01 22:00

Hej med Jer
Kan I huske jeg skrev følgende;
"Jeg har en ven med en ftp server. Han har ADSL med 256 upload. Alligevel
er der en der henter med 100 kb/s fra ham? Dette skulle efter sigende være
pga. en Backbone dumb. Mit spørgsmål er nu; hvad er en dumb? Kan alle med
Hub og adsl kører med en så vi ca. fordobler vores DL hastighed?"

*Grunden til jeg spurgte i gruppen, skyldtes selvfølgelig min egen skepsis
og undren over at, tilsyneladende, kunne hive mere ud af kablet end fysisk
muligt. Spørgsmålet om bite eller bytes ved jeg ikke. Uanset hvad det blev
vist i, blev der hentet med op til 100% større hastighed end "tilladt". Jeg
så det med egne øjne og spurgte hvordan det kunne lade sig gøre ">med en
backbone dumb<" blev der svaret. Åårh ja, sagde jeg, for ikke at virke dum,
og skyndte mig hjem for at spørge Jer.
Men jeg mangler stadig et svar? Hvad er det?

Fra : // Overby

Dato : 05-11-01 22:51

> *Grunden til jeg spurgte i gruppen, skyldtes selvfølgelig min egen skepsis
> og undren over at, tilsyneladende, kunne hive mere ud af kablet end fysisk
> muligt.

Ikke fysisk muligt. Kablet er i stand til at overføre endnu større mængden.
Det er snarere hvad ISP'en har begrænset det til...

Fra : // Overby

Dato : 06-11-01 14:59

> Ikke fysisk muligt. Kablet er i stand til at overføre endnu større
mængden.
> Det er snarere hvad ISP'en har begrænset det til...

Argh ... der skulle have stået ikke fysisk Umuligt

&

mængder i stedet for mængden....

Fy fy dumme Robert... sprogspasser

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 06-11-01 00:31

On Mon, 5 Nov 2001 22:00:17 +0100, "keldorff" <keldo@hotmail.com>
wrote:

> [...]
> ">med en backbone dumb<" blev der svaret. Åårh ja, sagde jeg, for
> ikke at virke dum, og skyndte mig hjem for at spørge Jer. Men jeg

Du skulle have spurgt vedkommende, hvad han mente med det, for
det er ikke et almindelig brugt udtryk.

-A
FAQ : http://www.net-faq.dk/