Er Logitech Wheel Mouse Optical præcis?
Fra : Caspar Møller

Dato : 05-11-01 21:32

Er der nogen der har erfaring med Logitech Wheel Mouse Optical Bulk? Er den
præcis nok? Er 2 x optical bedre?

Mvh Caspar

Fra : Falckredderen Ragga ~

Dato : 05-11-01 23:04

"Caspar Møller" <usenet@e-box.dk> skrev

> Er der nogen der har erfaring med Logitech Wheel Mouse Optical Bulk? Er
den
> præcis nok? Er 2 x optical bedre?

Præcis nok - til hvad? Optiske mus er typisk lidt mindre præcise end en
god kvalitets-kuglemus, men præcise nok til almindeligt windows-brug.

Forskellen på de to nævnte modeller er, at den 2x optical opdaterer
hurtigere, hvilket er vigtigt, hvis musen skal bruges til spil, hvor
hurtige bevægelser er påkrævet. Selve opløsningen er den samme.

mvh
Peter

Fra : Caspar Møller

Dato : 05-11-01 23:36

> Præcis nok - til hvad? Optiske mus er typisk lidt mindre præcise end en
> god kvalitets-kuglemus, men præcise nok til almindeligt windows-brug.

Den skal bl.a. bruges til Counter-Strike, så det er måske en idé at købe en
2 x optical...?

Mvh Caspar

Fra : Falckredderen Ragga ~

Dato : 06-11-01 00:00

"Caspar Møller" <usenet@e-box.dk> skrev

> Den skal bl.a. bruges til Counter-Strike, så det er måske en idé at
købe en
> 2 x optical...?

Jeps. Mange har netop klaget over at den almindelige udgave opdaterer
lige lovligt langsomt til dette spil. Så hvis det absolut skal være en
optisk mus, så er 2 x optical klart at foretrække.

mvh
Peter

Fra : Søren 'Mufoxe' Lund ~

Dato : 09-11-01 21:40

In article <9s7495$5td$1@sunsite.dk>, usenet@e-box.dk says...

> Den skal bl.a. bruges til Counter-Strike, så det er måske en idé at købe en
> 2 x optical...?

Hvis du vil være optisk, kan jeg anbefale dig en MS Intellimouse Explorer 3.0
(bemærk 3.0, der findes en lillebror til den, som ikke har det i navnet). Den
"kigger" på overfalde, den kører på 6000 gang i sekundet (ikke DPI), hvilket
gør det meget sikker.

Jeg er selv, hvad nogle betegner "hardcore" Quake-spiller, så jeg ved, hvad jeg
taler om. Jeg har indtil fornyligt udelukkende spillet med kugle-mus, da der
ikke fandtes et godt alternativ til disse, som ydede ligeså godt.

Alternativet har jeg nu fundet i ovenstående mus, som faktisk virker bedre end
en kuglemus (medmindre du laver tricket med at løfte musen og lade kuglen
rotere, det kan af gode grunde ikke lade sig gøre med en optisk mus :)).
Faktisk overgår det både min eks. Boomslang 2000 og Boomslang 1000, så god er
den.

Logitech har også et godt alternativ på hylden: Logtich Dual Optical Mouseman.
Denn mus kigger kun 800 gange i sekundet på overflade, men til gengæld har den
to sensorer, som supplerer hinanden, hvis en skulle fejle. Den kører iøvrigt
med bedre opløsning på sensoren, som er på 800 dpi, hvorimod MS' "kun" sampler
med 400 dpi.

Man skal dog ikke lægge så meget i DPI, har jeg fundet ud af. Antallet af gange
en sensor kigger på overfladen er vigtigere for en optisk mus. Desuden betyder
det kun noget, hvis du har rigtigt (RIGTIG) høj sensitivity på din mus, da den
jo så skal sample flere gange for at give en flydende bevægelse.

Jeg har selv kun leget med Intellimouse og kan således ikke sige noget om
Logitechs bud på fremtidens optiske mus, men jeg sku mene, at ligemeget hvilken
du vælger, vil du blive tilfreds.

Et plus ved MS musen er driverne. Jeg har selv sværget til Logitech i lang lang
tid, emn synes deres drivere var elendige. Det problem har MS ikke. Uovertrufne
driverer, der virker uden nogen form for wheelfix eller andet gejl, som er
nødvendigt til en Logitech mus, hvis man vil bruge hjulet i spil.

--
/Søren

Husk, Google er din ven :)

Fra : Søren 'Mufoxe' Lund ~

Dato : 09-11-01 21:42

In article <9s729t$oh1$1@sunsite.dk>, spam@nej.tak says...
> "Caspar Møller" <usenet@e-box.dk> skrev

> den

Jeg også lige tilføje at Intellimouse ikke har nogen problemer med hurtige
bevægelser. Jeg har endnu ikke oplevet at den har "stallet", hvilket ofte skete
med min Boomslang mus.

hehe... jeg er glad for min mus, kan det ses? ;)

--
/Søren

Husk, Google er din ven :)

Fra : Mark S. Rasmussen

Dato : 06-11-01 14:40

"Caspar Møller" <usenet@e-box.dk> wrote in message
> Er der nogen der har erfaring med Logitech Wheel Mouse Optical Bulk? Er
den
> præcis nok? Er 2 x optical bedre?
>
> Mvh Caspar

Jeg har brugt denne mus i ca et halvt år. Og den har altid fungeret perfekt
til CS. Det eneste den ikke kan klare er hvis du laver en acceleration fra
den ene ende af din musemåtte til den anden på ca. 0.001 milisekund... og
hvor ofte gør man det?

Mvh Mark