Forskel på alm og XP ?
Fra : Sven

Dato : 05-11-01 17:55

Hej.
Er der nogen forskel i performance på en T.bird "classic" 1400Mhz og en
Athlon XP +1600 (også 1400 mhz)?
I spil?
I windows?

Sven

Fra : Peter Jespersen

Dato : 05-11-01 19:08

On Mon, 5 Nov 2001 17:54:35 +0100, Sven wrote:

>Hej.
>Er der nogen forskel i performance på en T.bird "classic" 1400Mhz og en
>Athlon XP +1600 (også 1400 mhz)?
>I spil?
Ja...bla SSE+ og et par andre forbedringer gør en forskel!

>I windows?
Sikkert, hvad ved jeg!

Live long and prosper...
Peter Jespersen, member of Team OS/2 Denmark
flywheel@worldonline.dk
http://www.worldonline.dk/~flywheel/
The best way to accelerate Windows is at escape velocity.

Fra : raven

Dato : 05-11-01 19:38

On Mon, 5 Nov 2001 17:54:35 +0100, "Sven" <sven@mail1.stofanet.dk>
wrote:

>Hej.
>Er der nogen forskel i performance på en T.bird "classic" 1400Mhz og en
> [...]
xp varmer 25 % mindre (ca.). Det er vigtigt !
Desuden sse support og prefetch. SSE siges at betyde meget i
billedprogrammer.

mvh

John

Fra : Peter Jespersen

Dato : 05-11-01 20:53

On Mon, 05 Nov 2001 19:38:19 +0100, raven wrote:

>xp varmer 25 % mindre (ca.). Det er vigtigt !
>Desuden sse support og prefetch. SSE siges at betyde meget i
>billedprogrammer.

Mange DivX dekodere har også SSE understøttelse.....de gør at
man med få instruktioner kan behandle større mængder data end
med de almindelige!

Live long and prosper...
Peter Jespersen, member of Team OS/2 Denmark
flywheel@worldonline.dk
http://www.worldonline.dk/~flywheel/
If you run out of underwear, you're running too fast.

Fra : Søren 'Mufoxe' Lund ~

Dato : 09-11-01 21:43

In article <3be6c499$0$11600$ba624c82@nntp01.dk.telia.net>,
sven@mail1.stofanet.dk says...
> Hej.
> Er der nogen forskel i performance på en T.bird "classic" 1400Mhz og en
> Athlon XP +1600 (også 1400 mhz)?
> I spil?
> I windows?

Ydelsesmæssigt ligger den over den alm. Athlon, men jeg mener ikke, at den er
de ekstra penge værd lige nu. En 1400MHz Thunderbird har masser af kræfter at
give af som den er :)

--
/Søren

Husk, Google er din ven :)

Fra : Peter Jespersen

Dato : 10-11-01 11:51

On Fri, 9 Nov 2001 21:43:25 +0100, S ren 'Mufoxe' Lund Jensen
wrote:

>In article <3be6c499$0$11600$ba624c82@nntp01.dk.telia.net>,
>sven@mail1.stofanet.dk says...

<snip>

>Ydelsesmæssigt ligger den over den alm. Athlon, men jeg mener ikke, at den er
>de ekstra penge værd lige nu. En 1400MHz Thunderbird har masser af kræfter at
>give af som den er :)

Derimod er dens mådehold med at sluge strøm værd at kigge efter
(det giver en mindre varmeudvikling)...

Live long and prosper...
Peter Jespersen, member of Team OS/2 Denmark
flywheel@worldonline.dk
http://www.worldonline.dk/~flywheel/
A confident manner is important: Computers can sense this!

Fra : Søren 'Mufoxe' Lund ~

Dato : 10-11-01 21:57

In article <syljurryjbeyqbayvarqx.gmlddt0.pminews@news.tele.dk>,
flywheel@worldonline.dk says...

> <snip>

> t den er
> =E6fter at
>
> Derimod er dens m=E5dehold med at sluge str=F8m v=E6rd at kigge efter
> (det giver en mindre varmeudvikling)...

Men det er jo ikke ligefrem noget, man lægger mærke til i hverdagen. Må
indrømme at det rager mig en klaphat om min CPU er 60 grader eller 50.

--
/Søren

Husk, Google er din ven :)