Mus/trackball anbefaling
Fra : Fischer & Døssing

Dato : 05-11-01 16:12

Jeg har p.t. en Logitech Trackman Marble FX, men desværre virker
højreklik tasten kun i ca. 75 pct. af tilfældende.

Jeg er egentlig ret glad for min trackball.
Men hvad kan anbefales på markedet i dag ?

Er musene blevet ergonomisk bedre sammenlignet med trackballs i løbet af
de sidste 2-3 år ?
(Ja, jeg ved det er en generalisering).

Hvad med kvaliteten af mærkerne udover Logitech og evt. MS ?
F.eks. en "noname" trådløs mus ?

--
M.v.h.

Peter Thomas Fischer
peter@fischer.as
http://www.fischer.as

Fra : Hans Pedersen

Dato : 05-11-01 17:03

On Mon, 5 Nov 2001 16:11:47 +0100, "Fischer & Døssing"
<peter@REMOVE_THISfischer.ms> wrote:

>Jeg er egentlig ret glad for min trackball.
>Men hvad kan anbefales på markedet i dag ?

Jeg er ekstrem glad for min Cordless Trackman FX. Den er rigtig
dejlig!

Hans Pedersen, Esbjerg
Web: http://h2ns.dk | ICQ: 9178476

Fra : Fischer & Døssing

Dato : 05-11-01 17:15

"Hans Pedersen" <h2ns@nospam.dk> wrote in message

> Jeg er ekstrem glad for min Cordless Trackman FX. Den er rigtig
> dejlig!

Ok

Jeg syntes dog, at til trods for at min nuværende har virket i ca. 2 år,
så er jeg ikke "specielt" begejstret for udsigten til at skulle købe en
sådan hvert andet år, hvis de altså ikke holder længere.
Mon jeg har været uheldig med min ???

--
M.v.h.

Peter Thomas Fischer
peter@fischer.as
http://www.fischer.as

Fra : Falckredderen Ragga ~

Dato : 06-11-01 02:10

"Fischer & Døssing" <peter@REMOVE_THISfischer.ms> skrev

> [...]
> så er jeg ikke "specielt" begejstret for udsigten til at skulle købe en
> sådan hvert andet år, hvis de altså ikke holder længere.

Der plejer at være mellem 2 og 5 års garanti på Logitech-produkter - har
du undersøgt, hvor mange der er på din trackball, og om du evt. skulle
være så heldig, at der stadig er garanti på?

mvh
Peter

Fra : Fischer & Døssing

Dato : 06-11-01 08:55

"Falckredderen Ragga Muffin" <spam@nej.tak> wrote in message

> Der plejer at være mellem 2 og 5 års garanti på Logitech-produkter -
> har du undersøgt, hvor mange der er på din trackball, og om du evt.
> skulle være så heldig, at der stadig er garanti på?

Hvordan finder jeg ud af det ??
IT Butikken (har købt den der) yder vel kun standard dansk/EU
forbrugergaranti på 2 år ?

--
M.v.h.

Peter Thomas Fischer
peter@fischer.as
http://www.fischer.as

Fra : Hans Pedersen

Dato : 06-11-01 09:17

On Tue, 6 Nov 2001 08:55:23 +0100, "Fischer & Døssing"
<peter@REMOVE_THISfischer.ms> wrote:

>Hvordan finder jeg ud af det ??
>IT Butikken (har købt den der) yder vel kun standard dansk/EU
>forbrugergaranti på 2 år ?

Det er rigtigt, men Logitech (fabrikanten) kan godt yde supplerende
garanti ud over den købelovsbestemte. Et ofte anvendt parameter ved
garantisager.

--
Hans Pedersen, Esbjerg.
http://h2ns.dk

Fra : Fischer & Døssing

Dato : 06-11-01 09:25

> Det er rigtigt, men Logitech (fabrikanten) kan godt yde supplerende
> garanti ud over den købelovsbestemte. Et ofte anvendt parameter ved
> garantisager.

I know.
Min pointe var, at dersom Logitech ydede mere end 2 år, så skulle jeg
vel ikke henvende mig hos IT Butikken.

En engelsktalende person?? hos Logitech DK "mente" det var 2 år.
Ikke specielt troværdigt IMO.

--
M.v.h.

Peter Thomas Fischer
peter@fischer.as
http://www.fischer.as

Fra : Hans Pedersen

Dato : 06-11-01 09:38

On Tue, 6 Nov 2001 09:25:26 +0100, "Fischer & Døssing"
<peter@REMOVE_THISfischer.ms> wrote:

>En engelsktalende person?? hos Logitech DK "mente" det var 2 år.
>Ikke specielt troværdigt IMO.

Max enig...

Men look at the bright side. Cordless Trackman FX er efter min mening
"rarere" at bruge end den gamle FX'er. Når man kun bruger
trackballs er det svært at forstå, at nogen stadig bruger mus...

--
Hans Pedersen, Esbjerg.
http://h2ns.dk

Fra : Fischer & Døssing

Dato : 06-11-01 09:59

> Men look at the bright side. Cordless Trackman FX er efter min mening
> "rarere" at bruge end den gamle FX'er. Når man kun bruger
> trackballs er det svært at forstå, at nogen stadig bruger mus...

Jo, men den er fandme dyr

--
M.v.h.

Peter Thomas Fischer
peter@fischer.as
http://www.fischer.as

Fra : Fischer & Døssing

Dato : 06-11-01 12:02

"Fischer & Døssing" <peter@REMOVE_THISfischer.ms> wrote in message

> En engelsktalende person?? hos Logitech DK "mente" det var 2 år.
> Ikke specielt troværdigt IMO.

Snakkede med en dansk logitech medarbejder.
Der var kun 2 år.
De sagde at hvis den kun lige var sneget sig over de 2 år, så ville de
udskifte den.
Min er fra 10/9-2001.
Øv!!

--
M.v.h.

Peter Thomas Fischer
peter@fischer.as
http://www.fischer.as

Fra : Hans Pedersen

Dato : 06-11-01 13:40

On Tue, 6 Nov 2001 12:02:02 +0100, "Fischer & Døssing"
<peter@REMOVE_THISfischer.ms> wrote:

>Min er fra 10/9-2001.
>Øv!!

Øhhh? Så er den da omfattet af den alm. reklametionsret?

--
Hans Pedersen, Esbjerg.
http://h2ns.dk

Fra : Fischer & Døssing

Dato : 06-11-01 17:12

> Øhhh? Så er den da omfattet af den alm. reklametionsret?

Doh... selvfølgelig 10/9-1999
Det er også dette avancerede 10-talssystem ! .-)

--
M.v.h.

Peter Thomas Fischer
peter@fischer.as
http://www.fischer.as

Fra : Falckredderen Ragga ~

Dato : 07-11-01 08:59

"Fischer & Døssing" <peter@REMOVE_THISfischer.ms> skrev

> Hvordan finder jeg ud af det ??
> IT Butikken (har købt den der) yder vel kun standard dansk/EU
> forbrugergaranti på 2 år ?

Standard dansk reklamationsret er stadig kun ét år!

mvh
Peter

Fra : Fischer & Døssing

Dato : 07-11-01 12:36

> Standard dansk reklamationsret er stadig kun ét år!

Troede den var hævet til 2 år ??
Nevermind.

--
M.v.h.

Peter Thomas Fischer
peter@fischer.as
http://www.fischer.as

Fra : Hans Pedersen

Dato : 07-11-01 17:41

On Wed, 7 Nov 2001 12:36:18 +0100, "Fischer & Døssing"
<peter@REMOVE_THISfischer.ms> wrote:

>Troede den var hævet til 2 år ??

Fra 1/1 02 er dette gældende.

Hans Pedersen, Esbjerg