pcAny på netværk med flere hosts ?
Fra : Kasper

Dato : 05-11-01 14:31

Hej

Hvilken metode er bedst til at få remotecontrol på f.eks to PC som er
tilsluttet en Hubrouter (P100IH) med dynamisk IP ?

Jeg har en hostinstallation på PC nr.1 som fungerer upåklageligt. Hvad skal
jeg gøre for at få kontrol med PC nr.2 i hub'en. Hvis der installeres en
hostsoftware på begge PC (med servicen - wainting for connection), kan man
så bestemme hvilken af de to PC-er der skal svare, eller skal f.eks oprette
en remotecontrol for hver, og med forskellige log-in navne ?

Jeg skal have remotecontrol på en PC som er på et kollegieværelse, men jeg
kender ikke ikke deres netværk, andet end der er frit internet gennem et
ethernetværk på hver værelse. Kan jeg få forbindelse uden at netadmin åbner
for port 5631/32 og hvordan er et sådan kollegienetværk sat sammen med
hensyn til IP numre - har hvert værelse eget IP eller hvad ?

Håber på lidt erfaren hjælp.

Venligst nybegynderen

Fra : JJ

Dato : 05-11-01 20:59

"Kasper" <kap@thisisaspamfilterforfuckingspammers.us> wrote in message
> og hvordan er et sådan kollegienetværk sat sammen med
> hensyn til IP numre - har hvert værelse eget IP eller hvad ?

Æhh - hvorfor spørger du ikke netværksadministratorerne på det omtalte
netværk?
Det er *meget* forskelligt skruet sammen, har selv boet på kollegie i
Sønderborg, og kender flere der bor i Odense, Lyngby, Ålborg. Jeg er bange
for at det er svært at sige noget om netværket uden at snakke med de
ansvarlige el. du fortæller hvilket netværk det drejer sig om.

mvh/J

Fra : Kasper

Dato : 06-11-01 00:11

"JJ" <jj@nospam.dk> wrote in message

> Æhh - hvorfor spørger du ikke netværksadministratorerne på det omtalte
> netværk?

Fordi jeg ikke aner hvem det er.
Remotehjælpen var en akut situation, og kollegiebeboeren ved intet om edb
:-|

Fra : JJ

Dato : 06-11-01 23:57

> Fordi jeg ikke aner hvem det er.

Fair nok - jeg troede du boede på et
Få din kontakt til at snakke med dem - ikke for at være lyseslukker, men jeg
tvivler nogen kan fortælle dig hvordan "et" kollegienetværk er skruet
sammen, med mindre du finder én der har boet der. Det burde ikke være et
problem at få kontakt til sin netværksadministrator.

mvh/JJ

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 05-11-01 22:37

> [...]
>
> Hvilken metode er bedst til at få remotecontrol på f.eks to PC som er
> tilsluttet en Hubrouter (P100IH) med dynamisk IP ?

Få noget dyndns.dk eller lignende til at køre..

> [...]
oprette
> en remotecontrol for hver, og med forskellige log-in navne ?

Det meste elegante ville vel være at connecte på 5631+32 for PC1 og port
5641+42 for PC2 hvor så routeren sender de porte videre til de respektive
maskiner..

/Dennis

Fra : Kasper

Dato : 06-11-01 00:28

"Dennis Pedersen" <usenetspam@FJERNDETTEdaydreamer.dk> wrote in message

> "Kasper" <kap@thisisaspamfilterforfuckingspammers.us> wrote in message
> Få noget dyndns.dk eller lignende til at køre..

Hej Dennis
Hva´ med sikkerheden ?

> Det meste elegante ville vel være at connecte på 5631+32 for PC1 og port
> 5641+42 for PC2 hvor så routeren sender de porte videre til de respektive
> maskiner..

Ja det lyder som en prof løsning, men er det den officielle Symantec løsning
?

Var der ikke noget i den gamle version 9 hvor man skulle bruge PC1 som
gateway til PC2, men dette har Symantec fjernet i version 10 ?

Jeg har sat "multiple hosts" op i remoteoptions, men kan jeg så med dit
forslag kontrollere begge host PC-er på hubrouteren i det fjerne SAMTIDIGT ?

På forhånd tak

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 06-11-01 17:42

> "Dennis Pedersen" <usenetspam@FJERNDETTEdaydreamer.dk> wrote in message

> Hej Dennis
> Hva´ med sikkerheden ?

Hvad tænker du specifikt på?
Med det nat din Prestige router laver er du forholdsvis sikker..

> [...]
>
> Var der ikke noget i den gamle version 9 hvor man skulle bruge PC1 som
> gateway til PC2, men dette har Symantec fjernet i version 10 ?

Det har jeg ikke set efter, men det er der nok stadigt..

> Jeg har sat "multiple hosts" op i remoteoptions, men kan jeg så med dit
> forslag kontrollere begge host PC-er på hubrouteren i det fjerne SAMTIDIGT
?

Jae hvad skulle der være i vejen for du ikke kunne? , du kører jo på
forskellige porte nu..

/Dennis

Fra : Kasper

Dato : 06-11-01 20:42

> Jae hvad skulle der være i vejen for du ikke kunne? , du kører jo på
> forskellige porte nu..

Tak for din hjælp Dennis.