indexes i mySQL
Fra : Dennis Eskildsen

Dato : 05-11-01 11:02

Hej gruppe

Jeg er godt klar over, at det nok ikke er den rette gruppe at poste i, men
da mySQL ofte bruges ifm. PHP tager jeg chancen, og bliver muligvis upopulær

Jeg har også postet i edb.database

Jeg har lidt ballade med at få mySQL til at bruge indexes. Hvis resultatet
af et query er større end ca. 1000 poster, kan jeg se vha. explain, at den
ikke gør brug af indexet.
Jeg har prøvet at tvinge den til at bruge indexet med 'select column1,
column2 from table1, table2 use index (indexnavn) where.......' , men får at
vide, at der er en syntaksfejl i queryet.
Queryet går igennem hvis use index fjernes, så det kan ikke være fordi der
er en anden fejl.

håber der er nogen der kan hjælpe
på forhånd tak

Dennis

Fra : Niels Andersen

Dato : 05-11-01 15:18

"Dennis Eskildsen" <eske@city.dk> wrote in message
> Jeg er godt klar over, at det nok ikke er den rette gruppe at poste i,
men
> da mySQL ofte bruges ifm. PHP tager jeg chancen, og bliver muligvis
upopulær

Det sker af og til, at folk ved et uheld poster et forkert sted. Men du
VED det er fortert, og derfor er du vældig upopulær nu. Dit spørgsmål
har absolut nul og niks med PHP at gøre.

> Jeg har også postet i edb.database

Yep, det er det rigtige sted. Hvorfor i alverden poster du også her?

--
Mvh.

Niels Andersen