Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
Visa-gebyr
Fra : Snip

Dato : 05-11-01 10:00

På ferie har jeg brugt mit visa/dankort i Holland og Tyskland på
tankstationer etc.. På min månedlige oversigt fra Jyske bank kan jeg se at
der er blevet trukket et gebyr på kr. 30,- pr. dag der er hævet på kortet,
ligegyldigt om det var i forretninger eller automater.

Jeg er bekendt med at der tages et gebyr når man hæver i en automat, men
ikke i en alm. forretning.

Visakortet er i februar brugt i Sverige. Her blev der ikke pålagt gebyr.

Banken har ingen forklaring på gebyret. Andre der har oplevet det samme?

--
snip@post8.tele.dk

Fra : Jens S., Esbjerg

Dato : 05-11-01 20:33

"Snip"
skrev
> der er blevet trukket et gebyr på kr. 30,- pr. dag der er hævet på kortet,
*****
> Banken har ingen forklaring på gebyret. Andre der har oplevet det samme?
**************************
Gå dem på klingen. Selvfølgelig kan de finde ud af hvorfor der sker en
postering.
Det normale er, at man betaler 30 kr., for at bruge en udenlandsk
pengeautomat, og at brug i butikker, tankstationer, restauranter osv. er
gratis. Tjek evt. med "Regler for dankort- og visa/dankort" som du sikkert
på et tidspunkt har skrevet under på at have fået - alternativt bed om at
reglerne med tilhørende gebyrer udleveret.

--
/Jens S., Esbjerg

Fra : Rikke M. Madsen

Dato : 05-11-01 21:16

Hej Snip

Så vidt jeg ved er det ikke lovligt at opkræve gebyr på visa ved brug i
butikker, restauranter...osv.
Tag kontakt til dit pengeinstitut, der må være en forklaring, og de skal
sikkert betale.

-Rikke

Fra : Ole :-\)

Dato : 13-01-02 02:07

Rikke M. Madsen" < skrev i en meddelelse
> [...]
> butikker, restauranter...osv.
> Tag kontakt til dit pengeinstitut, der må være en forklaring, og de skal

Så længe det oplyses at der tages gebyr er det helt iorden - også i dk.

De 30 kr. *kan* være det butikken har taget i gybyr, ellers er det mange
gange sådan, at der du betaler en overpris på 1,5 - 2 % i valutakursen. Jeg
kender ikke JyskeBank for noget godt, så jeg vil ikke udelykke at det er et
gebyr til dem.

Venlig hilsen

Ole
--