Ang en 307030 IBM harddisk på 30.gb
Fra : Flare

Dato : 05-11-01 01:46

Sidste år købte jeg en 75GXP 307030 hardisk, og jeg synes sgu at den er
(blevet) MEGET støjende. Jeg har lige fået en ny fujitsu harrdisk som
overhovdet ikke kan høres. Jeg ved godt at fujitsuen er mere stille men SÅ
meget mere? Den har en indaverende højfrekvent hyletone hele tiden. Er det
noget der er specilt for 75GXP serien eller er det min harddisk der er noget
i vejen med?

Anders

Fra : Madsen

Dato : 05-11-01 02:10

"Flare" <dct_flare@hotmail.com> skrev:

> [...]
> noget der er specilt for 75GXP serien eller er det min harddisk der er noget

Den er nok på vej til de evige bitmarker som mange tidligere 75GXP'er
fra IBM. Den har vel heller ikke hylet hele tiden, har den?

Jeg ville nok sørge for at få taget backup ASAP.

--
Mvh. Madsen
Remove "who" in e-mail.

Fra : HCJ

Dato : 05-11-01 09:14

"Madsen" <madsens@whomail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> fra IBM. Den har vel heller ikke hylet hele tiden, har den?
>
> Jeg ville nok sørge for at få taget backup ASAP.

Jeg har oplevet det samme flere gange har fået ombyttet IBM harddiske 2
gange ved forhandleren, køb aldrig en IBM harddisk

Fra : Santa Xcaze

Dato : 05-11-01 12:17

SNIP

Jamen fedt konkluderet ...

Fra : Madsen

Dato : 05-11-01 15:36

"HCJ" <HCJ@SOL.DK> skrev:

> Jeg har oplevet det samme flere gange har fået ombyttet IBM harddiske 2
> gange ved forhandleren, køb aldrig en IBM harddisk

Jeg nu ellers to 60GXP'er som jer er yderst tilfreds med.
Kører som en drøm og har gjort det længe. Fordi IBM måske
har været uheldig med en enkelt serie, så behøver det vel ikke
at være galt med samtlige deres harddiske.

--
Mvh. Madsen
Remove "who" in e-mail.

Fra : Mikkel Bundgaard

Dato : 05-11-01 19:27

Madsen wrote:

> Jeg nu ellers to 60GXP'er som jer er yderst tilfreds med.
Det var jeg også indtil jeg mistede data de første 2 gange.
> Kører som en drøm og har gjort det længe. Fordi IBM måske
det gjorde mine også i starten
> har været uheldig med en enkelt serie, så behøver det vel ikke
> at være galt med samtlige deres harddiske.

Nej men når de ikke indrømmer en fejl og ikke tilbage kalder SAMTLIGE
defekte harddiske, kaldes det mangel på service(og reparerer dem inden).
Derfor vil jeg også konkludere: KØB IKKE IBM IGEN. DE ER IKKE TIL AT
STOLE PÅ....!

Og hvis du ikke er enig, så skulle du prøve at miste data 4 gange.

Købte selv ny harddisk, og det blev ikke IBM...! Det blev en Seagate
Baracuda 4 80g.

MVH Mikkel Bundgaard

Fra : Madsen

Dato : 05-11-01 19:38

"Mikkel Bundgaard" <mikkel@rypevej.dk> skrev:

> KØB IKKE IBM IGEN. DE ER IKKE TIL AT STOLE PÅ....!
>
> Og hvis du ikke er enig, så skulle du prøve at miste data 4 gange.

Jeg har engang brændt en Quantum harddisk af, men det betød
ikke nødvendigvis at jeg synes samtlige Quantum-diske er noget
skrammel.

> Købte selv ny harddisk, og det blev ikke IBM...! Det blev en Seagate
> Baracuda 4 80g.

Jo, men tillykke med det. Jeg siger blot at jeg er ganske tilfreds
med mine 2 x IBM 60GXP diske og det bliver jeg formentlig ved
med at være.

--
Mvh. Madsen
Remove "who" in e-mail.

Fra : Christian Mygind

Dato : 05-11-01 09:30

"Flare" <dct_flare@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> meget mere? Den har en indaverende højfrekvent hyletone hele tiden. Er det
> noget der er specilt for 75GXP serien eller er det min harddisk der er

Du kan overveje at installere et tool fra IBM, der KRAFTIGT reducerer
harddiskens støjniveau - om den hjælper på højfrekvente lyde ved jeg ikke,
men det reducerede mit drevs støjniveau til lydløst (dvs. larmende mindre
end mine kølere). Det kan hente på ibm.com.

/Chr

Fra : fnugi

Dato : 05-11-01 15:49

Har samme lort fra IBM den er gået ned 3-4 gange jeg skal aldrig have ibm
mere