software til ....
Fra : KeNzO

Dato : 05-11-01 01:36

software der kan afspille divX, vcd, MPEG1+2 (eller DAT, DAT filen er filmen
på en vcd ) og DVD hvor finder jeg sådan et program??

Og findes der overhoved et program som kan kører alle disse formater eller
skal man have flere prg ??

Alle oplysninger hvor jeg eventuelt links læse/download fra tages med glæde.

På forhånd tak !

KeNzO

P.S

Kører med mandrake 8.1 den ryyyykker

Fra : Troels Arvin

Dato : 05-11-01 01:43

On Mon, 05 Nov 2001 01:36:11 +0100, "KeNzO" <wappa@c.dk> wrote:
> software der kan afspille divX, vcd, MPEG1+2 (eller DAT, DAT filen er
> filmen på en vcd ) og DVD hvor finder jeg sådan et program??

Jeg har ikke lige erfaringer med at afspille DVD'er, men mht.
billedkvalitet og codec-understøttelse samt performance, så er min
favorit "mplayer":
http://www.mplayerhq.hu/homepage/

Jeg tror sagtens, at den kan afspille DVD'er.

Desværre kan den være lidt svær at installere.

Fra : Jesper Krogh

Dato : 05-11-01 06:14

In article <3be5defb$0$743$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>, KeNzO wrote:
> [...]
> skal man have flere prg ??
> Alle oplysninger hvor jeg eventuelt links læse/download fra tages med glæde.

Jeg fandt igår en dvd afspiller der understøtter menuer.
ogle -> find den på google
Hvis der er andre der også gør det, så er jeg da interesseret i at se
dem. Men jeg har prøvet xine og den gør vist ikke ( eller så kunne jeg
bare ikke lure det )

--
../Jesper Krogh, jesper@linuxpusher.dk
webshop: http://www.linuxpusher.dk

Fra : Jakob Møbjerg Nielse~

Dato : 05-11-01 10:13

> Jeg fandt igår en dvd afspiller der understøtter menuer.
> ogle -> find den på google

MPlayer bruger Ogle til at spille DVD'er. Men på min Duron 1000MHz kører
det ikke i nærheden af flydende. Hvis man kører MPlayer med -dropframes
kører det meget bedre men så hakker lyden.

Jeg tror dog lige jeg giver Ogle en chance og vender tilbage med
resultatet.

--
Jakob Møbjerg Nielsen
jakob@dataloger.dk

Fra : Jesper Krogh

Dato : 05-11-01 10:19

In article <9s5l5q$pje$1@sunsite.dk>, Jakob Møbjerg Nielsen wrote:

> [...]
> kører det meget bedre men så hakker lyden.
> Jeg tror dog lige jeg giver Ogle en chance og vender tilbage med

Interessant, ogle kører flydende på min Duron 700MHz ligeledes gør xine
Jeg har ikke lige luret om jeg kan få ud af ogle om den taber nogle
frames. xine skriver fint hele tiden hvor mange frames den taber og den
kan afspille på min maskine uden at tabe frames.

Fra : Jakob Møbjerg Nielse~

Dato : 05-11-01 11:06

In article <slrn9ucmcs.2c5.jesper@v007.kollegiet>, "Jesper Krogh"
<jesper@linuxpusher.dk> wrote:

> [...]
> frames. xine skriver fint hele tiden hvor mange frames den taber og den
> kan afspille på min maskine uden at tabe frames.

Meget interessant indeed Ogle kører også flydende her. Faktisk tager
den kun 20% CPU kraft, hvilket er mindre end WinDVD3.

Så nu sidder jeg og ser The Iron Giant.

Fra : KeNzO

Dato : 05-11-01 11:25

Hvor kan jeg download ogle eller WinDVD3 henne ?

Fra : Jesper Krogh

Dato : 05-11-01 11:40

ogle -> www.google.com -> http://www.dtek.chalmers.se/groups/dvd/

Fra : Jakob Møbjerg Nielse~

Dato : 05-11-01 18:09

> Ogle kører også flydende her. Faktisk tager
> den kun 20% CPU kraft, hvilket er mindre end WinDVD3.

WinDVD er, som navnet antyder, til Windows.

PS: Ogle gider ikke at vise undertekster. Ikke ved mig i hvert fald.

Fra : Andreas Hinz

Dato : 05-11-01 18:49

In article <9s6h2a$3hc$1@sunsite.dk>, Jakob Møbjerg Nielsen wrote:
> PS: Ogle gider ikke at vise undertekster. Ikke ved mig i hvert fald.

Ingen problemer her med hverken version 0.7.5 eller 0.8.1.
De få gange jeg har prøvet at slå dem til. Men jeg slår dem hurtigt fra
igen, da de forstyrrer min koncentration om filmen.

--
Med venlig hilsen / Best regards / Mit freundlichen Grüssen

Andreas Hinz, ACCI Aps

Fra : Andreas Hinz

Dato : 05-11-01 18:32

In article <slrn9ucmcs.2c5.jesper@v007.kollegiet>, Jesper Krogh wrote:
> Jeg har ikke lige luret om jeg kan få ud af ogle om den taber nogle
> frames.

Hej,
jeg har benyttet ogle nogen tid og kun haft problemer med lyden på
Octopussy. Programmøren mener at det er fordi den kun har MPEG lyd og har
lavet en mulighed for via kommandolinen at vælge lydformat. Jeg har dog
ikke haft tid.

For at vende tilbage til tab af frames, så kan du starte ogle fra fx.
xterm og hér vises så bla. frames / s.