Ang. Varme og ustabilitet
Fra : Flare

Dato : 05-11-01 00:18

Mit Codgen miditower er efter hånden RET overfyldt og producere der for den
del varme (og støj). Mit problem er at f.eks at min nye fujitsu 40 GB
harddisk er _meget_ varm, og computeren har tendenser til ustabilitet.
Derfor inversterede jeg ogsp for nogle uger siden nogle lydsvage blæsere til
PSU og CPU. Dette hjalp absolute ikke på problmet. Så vil jeg lige hører om
det lyder åndsvagt mht til, varme og støj at købe et Maxitower kabinet og så
hænge mine harddiske op i ellastiker. Og egentlig bare for at få noget
plads...

Vil et stører kabinet resultere i mere støj? tænker på resosans og sådan
noget?

Håber nogen har erfaring med dette
Anders :)

Fra : Peter Jespersen

Dato : 05-11-01 01:59

On Mon, 5 Nov 2001 00:18:14 +0100, Flare wrote:

> [...]
>plads...
>
>Vil et stører kabinet resultere i mere støj? tænker på resosans og sådan

Det afhænger af kabinettet!
Har selv lige investeret i et Fulltower og har smidt blygummi i
fordi siderne nærmest mindede om bongotrommer....det har stort
set fjernet resonansen.... Jeg har hængt mine GXP'ere op og har
sat en blæser på til dem (Faktisk har de fået en 24V Sunon, sat
til 12V hver) .... lige nu venter jeg på et par støjsvage
blæsere(Papst og Zalman) der skal skabe lidt gennemgang i
kabinettet.... Lige nu er min Silent System stræmforsyning det
mest larmende ved maskinen - jeg er rimelig godt tilfreds!
Et fulltower er mere behageligt, da der i nogle af dem er ret
god plads - så man kan foretage diverse ophængninger af blæsere
på kryds og på tværs og andet sjov....men fladerne er større og
skal dæmpes.

Live long and prosper...
Peter Jespersen, member of Team OS/2 Denmark
flywheel@worldonline.dk
http://www.worldonline.dk/~flywheel/
Jesus is coming, everyone look busy.