Hvordan kan dette lade sig gøre?
Fra : Steffen

Dato : 04-11-01 21:55

Jeg har lige modtaget en spam, der er afsendt FRA "big@money.everywhere.com"
TIL "earn@money.youwish.com".
Hvordan kan jeg modtage sådan en spam, når min private e-mail adresse er
"box1323@post1.tele.dk" og IKKE "earn@money.youwish.com"?
Hilsen
Steffen

Fra : Daniel Blankenstiene~

Dato : 04-11-01 22:12

Steffen <appelquist@newmail.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3be5aba4$0$25357$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> [...]
"big@money.everywhere.com"
> TIL "earn@money.youwish.com".
> Hvordan kan jeg modtage sådan en spam, når min private e-mail adresse er
Kan du ikke prøve sende en kopi af mailen herind? Altså med header og det
hele.........

MVH
DB

Fra : Christian Andersen

Dato : 04-11-01 22:12

Steffen wrote:

> [...]
>TIL "earn@money.youwish.com".
>Hvordan kan jeg modtage sådan en spam, når min private e-mail adresse er

Sagt kort:

For at aflevere en e-mail, kigger mail-serveren *ikke* på To:-feltet i
e-mailen. Den kigger istedet på de(n) email-adresser der bliver
afleveret til den via "RCPT TO:".

--
"...personality goes a long way."

http://chran.dyndns.dk - Nu med misbrug!

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 04-11-01 23:27

"Steffen" <appelquist@newmail.dk> writes:

> [...]
> TIL "earn@money.youwish.com".
> Hvordan kan jeg modtage sådan en spam, når min private e-mail adresse er

Meget nemt.
Den del af SMTP protokollen der bestemmer hvem en mail er til
er kommandoen "RCPT To: ..." sendt som en del af udvekslingen.
Det er IKKE det samme som To: feltet i headeren, selvom de
fleste almindelige mail-programmer skriver modtageren i To: feltet.
Hele headeren er sendt som data, og er ikke en del af mail-protokollen.

Kig grundigere i headeren og du vil sikkert se noget i stil med:

   by post1.tele.dk (something) with ESMTP id bA4LLQd04192
   for <box1323@post1.tele.dk>; Sun, 4 Nov 2001 22:21:28 +0100

eller sådan noget. Det vigtige er sidste linie "for din-email", som
siger hvem mailen er sendt til ifølge serveren.

/L

Fra : Steffen

Dato : 05-11-01 08:11

From: big@money.everywhere.com
To: earn@money.youwish.com
Subject:
=?big5?Q?=B6W=AF=C5=C1=C8=BF=FA=B3N,=BB=A1=A4[=A4F=A1A=A4=A3=AC=DB=ABH=C1=D9
=ACO=A4=A3=AC=DB=ABH=A1C ?=
Date: Sun, 4 Nov 2001 20:23:34 +0100

Fra : Daniel Blankenstiene~

Dato : 05-11-01 12:26

Steffen <appelquist@newmail.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3be63bc2$0$736$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
Tja, jeg tror mailen er sendt herfra. Prøv skriv til pavo.seed.net.tw (til
postmaster eller sådan noget). Og send lige Message-ID med så han kan tjekke
sine logs. Men det er selvfølgelig kun hvis du ønsker at klage!

MVH
DB

Fra : Steffen

Dato : 06-11-01 15:47

Hvor kan jeg se, at mailen er sendt til mig?
Steffen

Fra : Daniel Blankenstiene~

Dato : 06-11-01 19:18

Steffen <appelquist@newmail.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3be7f81f$0$257$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Hvor kan jeg se, at mailen er sendt til mig?
> Steffen
Tja, er du sikker på du har sendt den fulde header herind? Men ellers er det
nok som de andre siger. TO og RCPT TO er ikke det samme!

mvh
db

Fra : Jesper Dybdal

Dato : 06-11-01 20:42

"Steffen" <appelquist@newmail.dk> wrote:

>Hvor kan jeg se, at mailen er sendt til mig?

Hvis du har fundet den i din e-postkasse, så er det nok fordi den
er sendt til dig. Din adresse behøver ikke stå noget sted i
selve brevet.

--
Jesper Dybdal, Denmark.
http://www.dybdal.dk (in Danish).

Fra : Bjørn Løndahl

Dato : 05-11-01 09:40

> [...]
> "big@money.everywhere.com" TIL "earn@money.youwish.com".
> Hvordan kan jeg modtage sådan en spam, når min private e-mail

Den er formodentlig sendt fra et mailling-liste-program.

--
B-)
Købes: Originalt (gratis) analog-kort til DR2 & TV2-Zulu

Fra : supermand

Dato : 05-11-01 11:53

"Steffen" <appelquist@newmail.dk> wrote in message
> [...]
"big@money.everywhere.com"
> TIL "earn@money.youwish.com".
> Hvordan kan jeg modtage sådan en spam, når min private e-mail adresse er

du er nok smidt på som bcc modtager skal du se.. (bcc = blind carbon copy -
du kan sende til flere folk på en gang men de kan ikke se at de andre osse
har fået mailen.)