mount af andre diske
Fra : Martin Schultz

Dato : 04-11-01 21:32

Jeg har 2 harddiske, hda med en ext3 partition samt swap,
og hdb med en fat32 partition. Efter en geninstallering
kan jeg ikke moute hdb. Ligegyldigt hvad jeg skriver giver den fejl.

Findes der ikke et eller andet linux program der kan vise hvilke
diske og partitioner der sidder i en maskine?

Fra : webmaster

Dato : 04-11-01 22:28

Martin Schultz wrote:

> [...]
>
> Findes der ikke et eller andet linux program der kan vise hvilke
> diske og partitioner der sidder i en maskine?

Hvad med fdisk -l /dev/hdb

Hilsen http://coolscreen.dk

Fra : Peter H.

Dato : 05-11-01 00:22

Martin Schultz wrote:

> Jeg har 2 harddiske, hda med en ext3 partition samt swap,
> og hdb med en fat32 partition. Efter en geninstallering
> kan jeg ikke moute hdb. Ligegyldigt hvad jeg skriver giver den fejl.

Har du glemt at kompile kernen med support for FAT32?

> Findes der ikke et eller andet linux program der kan vise hvilke
> diske og partitioner der sidder i en maskine?

Du kan køre:

fdisk -l /dev/hdb

som root for at se hvilke partitioner du har på disken.

Peter H.
--
Life would be so much easier if we could just look at the source code.

Fra : Martin Schultz

Dato : 05-11-01 20:08

Tak til jeg begge. Det hjalp.