Desværre....
Fra : Birgitte

Dato : 04-11-01 20:51

Hej alle
Desværre er min lille tortiepige lige faldet fra,- 4 dage gammel, men født 7
dage for tidlig.
Chancerne for at overleve, var ikke store nok
Jeg har stort set ikke sovet siden tirsdag morgen, har hver anden time lagt
killinger til og sørget for, at de kom på toilet, ikke en' eneste gang har
jeg hoppet over, så nu hvor min lille tortiepige ikke er her mere, føler jeg
bare, at kampen er lidt forgæves.
De 2 hankillinger lever stadig, og jeg HÅBER VIRKELIG........., så jeg
fortsætter kampen.
Mange missehilsner fra Birgitte

DK. True Trust
www.truetrust.dk

---

Fra : Lisbeth Hviid Jakobs~

Dato : 04-11-01 21:09

Åh hvor er det en skam. Vi krydser fingre og poter for de sidste.

Mange hilsner
Lisbeth, Bøv, Jack & Phumba

Fra : Christina K

Dato : 04-11-01 21:39

Hej Birgitte

Det er vi da rigtig kede af at høre

Vi krydser alle arme, ben, poter og knurhår for de to hanner her på
Stendalen. Lad os håbe at de har en masse livskraft!!

Miau fra
Calibra (som er kommet sig over sin tarminfektion, Askepot, Carsten
og Christina

Birgitte <nospamtruetrust@mail.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3be59acb$0$57560$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

Fra : Joan Frederiksen

Dato : 04-11-01 21:59

Hej Birgitte

Åh hvor trist med den lille pige.
Håber det bedste for de 2 drenge, så krydser alt hvad der kan krydses *S*

Hvordan har missemor det?

Hilsen
Joan

Fra : Jetpool

Dato : 04-11-01 22:14

Linda, Venus og Frederik

Fra : Camilla Christiansen

Dato : 04-11-01 23:43

Hvor er det trist at høre, men kampen har ikke været forgæves du har da
stadig de to hanmisser.
Alt hvad der kan krydses er krydset her...

Camilla Christiansen

Fra : Trine Stubbe Teglbja~

Dato : 05-11-01 07:43

In <3be59acb$0$57560$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>, Birgitte wrote:

> [...]
> født 7 dage for tidlig.

> De 2 hankillinger lever stadig, og jeg HÅBER VIRKELIG........., så jeg

   Jeg skal nok krydse fingre for dem :)

/Trine.

Fra : Birgitte

Dato : 06-11-01 15:45

Hej alle
Sidste opdatering.... HULK
Efter en uges anstrengelser, gav den sidste han op, lungerne kunne
simpelthen ikke klare det.
Hootie er bare så knust, græder hele tiden og kalder på sine killinger,
men......
Jeg er så lidt heldig stillet, har en anden hunkat der er tæt på fødsel, kan
føde når som helst, er faktisk gået et par dage over tiden, så jeg håber
Hootie vilacceptere et addoptivbarn.
Tak for den store opbakning.
Jeg vil HELT klart tage en blodtypebestemning før Hootie skal parres igen,
da hun nu har mistet 2 hele kuld på samme måde,- nemlig født alt for tidlig.
Har haft flere samtaler med en stor anerkendt opdrætter ( Sarafina dk)som
virkelig har støttet og vejledt mig igennem min værste uge nogensinde.
Så Lillian hvis du læser dette,- Så skal du have TUSIND MANGE TAK,- GID ALLE
VILLE VÆRE SOM DU.
Har også skrevet et personlig brev til Lillian og takket hende mange gange,
uden hendes hjælp havde jeg givet op for længe siden.
Mange miauuer fra Birgitte
DK. True Trust
www.truetrust.dk
sten@truetrust.dk

---

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 06-11-01 19:15

d. 06/11/01 15:44 skrev Birgitte på nospamtruetrust@mail.dk i artiklen
3be7f5f1$0$251$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk:

> [...]
> simpelthen ikke klare det.
> Hootie er bare så knust, græder hele tiden og kalder på sine killinger,

Årh, hvor det gør mig ondt at høre, og så efter den kamp. Stakkels dig og
stakkels missemor
--
Mange hilsner fra Ann R

Fra : Anne-Marie Prange Ma~

Dato : 06-11-01 20:14

> [...]
> simpelthen ikke klare det.
> Hootie er bare så knust, græder hele tiden og kalder på sine

Stakkels missemor .. stakkels dig der virkelig har gjort alt hvad der
stod i din magt .. tja stakkels killinger der dog nu har fået fred ..
det har været en lang sej kamp for dem .. min dybeste medfølelse med
jer alle 5 .. knus fra Ami

Fra : Kate

Dato : 06-11-01 20:59

Hej Birgitte

Hvor er det trist at misserne ikke klarede det. Det er også synd for
Hootie og jeg håber hun kan få en killing fra den anden som snart skal
føde, det ville jo være godt for hende.

Du skriver du vil lade hende få en blodprøve hvad forventer du sådan
vil kunne sige? Bare nysgerrig fordi jeg jo også synes det er synd at
hendes fødsler ikke går som forventet.

-
Kate

Fjern noget fra adressen ved privat svar.

Fra : Birgitte

Dato : 06-11-01 21:53

Hej Kate
Jeg vil finde ud af blodtypen på mine katte, det kan nemlig ske, at en kat
med A type og en med B type får parret, og som regel går killinger til med
en sådan blodtype combination.Har ladet mig fortælle, at det er lidt
ligesom mennesker med resus negativ.
Det er jo problemer vi opdrætter iblandt kan komme ud for, når vi importere
nye linier fra udlandet.

Hootie har nu fået 2 kuld med den samme hankat og begge gange har hun født
for tidlig.
Første gang 3-4 dage anden gang 7-8 dage.
Første kuld var på 8 killinger stort kuld men med en vægt på 56-76g, (MCO
killinger vejer i snit ca. 120g) de døde alle inden for 12 dage.
Så dette her kuld som alle gik til i løbet af 6 dage.
Typebestemning af blod, skulle dog ikke have noget med for tidlige fødsler
at gøre, men et eller andet sted skal man jo starte med at undersøge.
Det kunne jo være noget arveligt, så er en undersøgelse vel kun på sin
plads.
Jeg har idag haft en længere samtale med min dyrlæge, som kender mine katte
til knurhårene, han har heller ikke nogen fornuftig forklaring på hvorfor
Hootie føder så meget for tidlig.

Måske er hun blot typen der ikke kan gå tiden ud i en drægtighed, lige såvel
som nogle kvinder ikke kan fuldføre en graviditet i alle 9 mdr.

Måske famler jeg i blinde, men jeg bliver for min egen skyld nødt til at
finde ud af årsagen.
Hootie kan jeg jo blot neutralisere, men skulle det være noget arveligt,
ville jeg ikke stå stiltiende og kigge på, uden at have gjort hvad jeg
kunne.
Mange miauuer fra Birgitte

DK. True Trust
www.truetrust.dk

Fra : Denise

Dato : 07-11-01 08:01

Hej Birgitte
Åh, hvor er jeg ked af det på jeres vegne, hvor er det dog trist.
Ens egne problemer synes jo så nok som bagateller.
Håber hun kan være plejemor for de næste der kommer.
Mange hilsner Denise