Acces DB med PHP
Fra : Tivas Laursen

Dato : 04-11-01 19:50

Hej NG

jeg har et problem. mit webholet understøtter ikke mysql så jeg skal bruge
en acces database. det gør heller ikke noget da det er et meget lille site
jeg skal lave. ehh men hvordan laver jeg en connection til en accesdatabase
med php? alle de steder jeg prøver at finde oplysninger er det kun guider
til mysql.

på forhånd tak.

Tivas Laursen
tivas@laukaz.dk

Fra : Tonni Aagesen

Dato : 04-11-01 20:24

"Tivas Laursen" <tivas@laukaz.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> en acces database. det gør heller ikke noget da det er et meget lille site
> jeg skal lave. ehh men hvordan laver jeg en connection til en

Du skal nok kigge på noget ODBC:
http://dk.php.net/manual/en/ref.odbc.php

Tonni Aagesen
agent29@mail1.stofanet.dk

Fra : Tivas Laursen

Dato : 04-11-01 20:45

Hej

tak for svaret. jeg skal se om jeg kan få det til at virke.

tak

Tivas

Fra : Tivas Laursen

Dato : 04-11-01 23:55

ok nu har jeg kigget på det, men jeg forstår det ikke. jeg kan ikke lave
nogen connection til min database. lige meget hvad jeg skriver laver den
fejl. ok så fandt jeg et script som en anden havde lavet:

<?php
$db_connection = new COM("ADODB.Connection");
$db_connstr = "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)};

DBQ=" . realpath("../../db/links.mdb") . " ;DefaultDir=".
realpath("../../db/links.mdb");

$db_connection->open($db_connstr);
$rs = $db_connection->execute("SELECT * FROM tabel");
?>

men når jeg så skriver de digtige stiger ind osv. og laver en print "$rs";
så kommer den frem med Object. og intet andet. den skriver bare Object. hvad
kan det betyde ??

på forhånd tak

Tivas