vbscript
Fra : Jens

Dato : 04-11-01 18:08

Hvordan sende man mail med vbscript fra ens webside ?

Hvordan skrive/læser man Cookies med vbscript ?

Er der nogle som har nogle super gode links til vbscript må meget gerne
sætte dem på her !

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 04-11-01 18:24

Jens wrote in news:3be575eb$0$749$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk:

> Hvordan sende man mail med vbscript fra ens webside ?

Hvis det er med VBscript på klientsiden, så er det jo brugerens
mailapplikation, der sender emailen -og ikke din server. Du kan anvende
Outlooks object-interface til at sende emails igennem Outlook ... hvis
Outlook er installeret på klienten. Ellers virker et simpelt

.... ofte meget fint.

> Hvordan skrive/læser man Cookies med vbscript ?
>
> Er der nogle som har nogle super gode links til vbscript må meget gerne
> sætte dem på her !

nyhedsgruppen
news://msnews.microsoft.com/microsoft.public.scripting.vbscript er guld
værd, hvis du udvikler til IE.

.... og du er godt klar over, at de ting du laver i vbs kun virker i IE, ikke
?

:)

--
Jesper Stocholm
http://stocholm.dk

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 04-11-01 20:12

> Hvordan sende man mail med vbscript fra ens webside ?

Serverside kan det f.eks. gøres med JMail
http://www.dimac.net

> Hvordan skrive/læser man Cookies med vbscript ?

For at skrive:
<%
Response.Cookies("Cookiename") = "Cookie-Contents"
Response.Cookies("Cookiename").Expires = DateAdd("d",30,Now())
%>

For at læse:
<%
Response.Write(Request.Cookies("Cookiename"))
%>

> Er der nogle som har nogle super gode links til vbscript må meget gerne

http://www.aspfaq.com
http://www.asp.dk
http://www.activeserverpages.dk
http://www.asp101.com
http://www.html.dk

Søg evt. efter flere på http://www.google.com

/jesper/

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 04-11-01 20:36

Jesper Nielsen wrote in news:KpgF7.7243$Ip2.409050@news010.worldonline.dk:

> [...]
> Response.Cookies("Cookiename") = "Cookie-Contents"
> Response.Cookies("Cookiename").Expires = DateAdd("d",30,Now())

men er response-collection understøttet af et vbscript (og her taler jeg
ikke om serverside i ASP-sider.) ?

Dele af syntaksen er jo noget anderledes ... fx giver "<%" ikke mening i en
vbs-fil ... ligesom det ikke er muligt at lave en response.write
"something" i et clientside-script.

> http://www.aspfaq.com
> http://www.asp.dk
> http://www.activeserverpages.dk
> http://www.asp101.com
> http://www.html.dk

kan man finde specielt meget om vbscript på disse sider ? Så vidt jeg lige
kunne se, så er det ASP-sites du har listet ... men det er jo ikke helt det
samme som rent vbs.

Og til Jens:

Hvis du skal anvende vbscript i en ASP-side, så skal du FUT'e over i
dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp ... hvis du vil anvende vbscript i
HTML-sider ... dvs som

<script type="text/vbscript">
' ... some code
</script>

så er dette den rigtige gruppe. Specielt hvis du er nybegynder, så tror jeg
det forvirrer mere end det gavner, hvis du ikke spørger i den korrekte
gruppe.

--
Jesper Stocholm
http://stocholm.dk

Fra : Jens

Dato : 04-11-01 22:48

Jesper har ret....det er vbscript vi snakker om

Fandt lige lidt kode til cookies

<script type="text/vbscript">
msgbox document.cookie
</script>

mvh
Jens

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 04-11-01 22:55

> men er response-collection understøttet af et vbscript (og her taler jeg
> ikke om serverside i ASP-sider.) ?

Ups... Overså at det var clientside gruppen...
Glem hvad jeg sagde *GG*

/jesper/