Forbedring af Logitech modtageenhed
Fra : .Erik

Dato : 04-11-01 12:08

Hej.

Jeg har et sæt Logitech "cordless desktop pro" keyboard og "cordless
mouseman wheel" mus, begge som navnet antyder trådløst. Begge dele sender
til den samme modtageenhed.

Der er især problemer med signalet fra musen - jeg har iøvrigt lige skiftet
batterier. Problemerne giver sig udslag i at kun halvdelen af en bevægelse
sendes til modtageren, og at signal om knap down/release ikke modtages, så
dobbeltklik reelt består af 4 klik.

Mus og kb er placeret på et sofabord 3,5 m fra modtageenheden, som hænger på
væggen, ca. en meter fra nærmeste øvrige elektriske udstyr. Der er ingen
genstande i lige linie mellem enhederne. Musen er placeret ved siden af
keyboard og en TFT skærm.

Er der nogen der ved hvordan man kan tweake modtageenheden, så modtagelsen
bliver fornuftig ?

mvh Erik

Fra : Klaus

Dato : 04-11-01 13:43

".Erik" <44e9m2240000j@b9i9g39f449o9o9t.com> skrev i en meddelelse
> [...]

> keyboard og en TFT skærm.
>
> Er der nogen der ved hvordan man kan tweake modtageenheden, så modtagelsen

Flyt modtageren tættere på tastatur og mus. Jeg har selv 20 cm afstand til
skærm - ingen problemer med det.
Klaus

Fra : Butch

Dato : 04-11-01 16:34

".Erik" <44e9m2240000j@b9i9g39f449o9o9t.com> wrote in message
> [...]

> keyboard og en TFT skærm.
>
> Er der nogen der ved hvordan man kan tweake modtageenheden, så modtagelsen

Hej
Der er ikke noget galt med din modtager. Mine egne erfaringer er at 1,5 til
2 meter til modtageren er max
med ordenlig modtagelse.
Du kan jo få dig en forlængerledning til usb porten og føre modtagerne
tættere på keyb. og mus. Du har vel
alligevel en ledning til skærmen, du kan jo bare binde de to ledninger
sammen og placere modtageren på
skærmfoden.

/Butch

Fra : Jesper Kock

Dato : 04-11-01 20:00

> [...]
> tættere på keyb. og mus. Du har vel
> alligevel en ledning til skærmen, du kan jo bare binde de to ledninger

Jeg har selv samme keyboard og mus fra Logitech, men jeg har brugt begge
dele uden problemer op til 5 meter fra modtageren i et helt andet rum. Jeg
har også kunnne bruge den nede i min stue mens modtageren lå på et værelse
ovenpå.
Det eneste problem jeg har haft er til et par comparty's hvor der stod 3
computerer og skærme tæt sammen rundt om modtageren og keyboardet, der kunne
keyboardet godt "gå ud" en gang i mellem.

Jesper

Fra : .Erik

Dato : 04-11-01 20:53

"Butch" <thomas.hansen@image.dk> wrote in message

> [...]

> tættere på keyb. og mus. Du har vel
> alligevel en ledning til skærmen, du kan jo bare binde de to ledninger

..... det er da lidt bøvlet - og det vil heller ikke se helt vildt fedt ud
med et extra kabel hen over gulvet.

jeg fandt heldigvis lige denne :

"By slight modifications it is possible, to extend the range of the receiver
to about 30m (using an external antenna)."

http://www.landfield.com/isn/mail-archive/2001/May/0092.html

..... nogen der ved hvordan slig antenne skal udformes (27.145 mhz) ? Er det
nok med en stump ledning eller ?

mvh Erik