Retunere hele antal timer
Fra : Rasmus

Dato : 04-11-01 11:42

Jeg leder efter en funktion der retunere tiden i hele antal timer (som int),
jeg har rodet med <time.h> men kan kun få den til at retunere hele
datoformatet.

Venligst
Rasmus

P.S. Jeg bruger g++ under linux, hvis det gør nogen forskel...

Fra : Igor V. Rafienko

Dato : 04-11-01 16:59

[ presario266@hotmail.com ]

> Jeg leder efter en funktion der retunere tiden i hele antal timer
> (som int), jeg har rodet med <time.h> men kan kun få den til at
> retunere hele datoformatet.

<URL:http://www.dinkumware.com/htm_cl/time.html>
<URL:http://www.dinkumware.com/htm_cl/time.html#tm>

? (+ litt manuell arbeid med å konvertere år, måneder og dager i
antall timer).

ivr
--
Ehh... I'll have a McRudolf menu, please.

Fra : Rasmus Theide

Dato : 04-11-01 18:13

"Igor V. Rafienko" <igorr@ifi.uio.no> skrev i en meddelelse
> [...]
> <URL:http://www.dinkumware.com/htm_cl/time.html#tm>
>
> ? (+ litt manuell arbeid med å konvertere år, måneder og dager i

Som jeg skriver har jeg alleredet rodet en del med time.h, men kan ikke få
den til at retunere
et helt antal timer...

Venligst Rasmus

Fra : Igor V. Rafienko

Dato : 04-11-01 19:05

[ Rasmus Theide ]

[ snip ]

> Som jeg skriver har jeg alleredet rodet en del med time.h, men kan
> ikke få den til at retunere et helt antal timer...

"et helt antall timer" gir lite mening, da tidspunkter måles enten i
antall "ticks" siden et eller annet startpunkt eller i et litt mer
menneskevennlig format som år, måned, dag, osv.

Kaller du time(NULL) får nåværende tidspunktet i antall ticks.
localtime() av det gir det struct tm med nåværende tidspunkte på
menneskevennlig form.

Eller går jeg stadig glipp av noe vesentlig?

ivr
--
"ðÅpÅ×ÏÄ - ËÁË ÖÅÎÝÉÎÁ. åÓÌÉ ËpÁÓÉ×, ÔÏ ÎÅ×ÅpÅÎ, ÅÓÌÉ ×ÅpÅÎ, ÔÏ ÎÅËpÁÓÉ×."
      -- Crasher on <news:relcom.fido.ru.hacker>