Åbning af relevante porte i RH 7.2 (samba ~
Fra : Jesper

Dato : 04-11-01 11:21

Se subj.
Hvilke porte skal åbnes for at samba kan køre?

mvh
Jesper

Fra : "René Nielsen"

Dato : 04-11-01 14:53

I artikel <EF8F7.6375$Ip2.368299@news010.worldonline.dk>, skrev "Jesper"
<jesper.hansen3@e-box.dk>:
> Hvilke porte skal åbnes for at samba kan køre?
Er det en standard installation? og er configfilen rigtigt sat op? men
port 137-139 mener jeg.

René

--
Web : [ http://www.renenielsen.com/ ]

Fra : Jesper

Dato : 04-11-01 13:09

"René Nielsen" <mig@renenielsen.com> wrote in message
> I artikel <EF8F7.6375$Ip2.368299@news010.worldonline.dk>, skrev "Jesper"
> Er det en standard installation? og er configfilen rigtigt sat op? men
> port 137-139 mener jeg.

En rimelig standard server install - jeg har taget config filen fra min RH
7.0 samba config - men det virker ikke 100% - Min linux maskine dukker op i
network neighbourhood - men windoze maskinerne siger alle at de ikke kan
connecte (missing network path) - tænkte at det måske var fordi der var
blokeret for nogle porte?

mvh
Jesper

Fra : "René Nielsen"

Dato : 04-11-01 20:39

I artikel <4eaF7.4256$RM3.398194@news000.worldonline.dk>, skrev "Jesper"
<jesper.hansen3@e-box.dk>:
> de ikke kan connecte (missing network path) - tænkte at det måske var
> fordi der var blokeret for nogle porte?
Hmm - hvilken windows er det du bruger (der er vist problemer med 2000 og
XP)

René

--
Web : [ http://www.renenielsen.com/ ]

Fra : Jesper

Dato : 04-11-01 21:51

> I artikel <4eaF7.4256$RM3.398194@news000.worldonline.dk>, skrev "Jesper"
> Hmm - hvilken windows er det du bruger (der er vist problemer med 2000 og
> XP)

Det er både w2K og w98 der giver problemer.